» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » استاندار خراسان رضوی با قدردانی از فولاد مبارکه تصریح کرد: اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه، مهمترین تأثیر صنایع معدنی فولاد سنگان
فولاد مبارکه

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از فولاد مبارکه تصریح کرد: اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه، مهمترین تأثیر صنایع معدنی فولاد سنگان

خرداد 14, 1396 1018

استاندار خراسان رضوی که به همراه نماینده مردم شریف شهرستان خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین و مدیران اجرایی این استان از پروژه گندله‌سازی و کنسانتره ۵ میلیون تنی سنگان بازدید میکرد، با اشاره به نقش مهم این پروژه در اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه سنگان، تصریح کرد: طراحی، ساخت و راه اندازی این کارخانه که با حمایت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه انجام شده است و همچنین حمایتی که این شرکت از پیمانکاران و سازندگان داخلی به عمل آورده است، مصداق واقعی به بار نشستن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه این پروژه افتخار ملی است، در همین خصوص با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه دانش فنی کشور را ارتقا داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتهای بالقوه کشورهای همسایه شرقی در حوزه معدن و فولاد، این سرمایه گذاری شایسته علاوه بر تولید محصول، در بلند مدت یک مزیت است.

وی ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای این پروژه ابراز کرد: با بازدید از روند اجرای گندله‌سازی و خط کنسانتره ۵ میلیون تنی سنگان فولاد مبارکه به حجم کار انجام شده شبانه روزی توسط مدیران و مهندسان داخلی طی یک سال گذشته پی میبریم. باید به همت والای این عزیزان آفرین گفت.

مدیران و کارشناسان ایرانی که توانسته اند در مدت کوتاهی این پروژه ملی را در مسیر بهره برداری قرار دهند و این میزان پیشرفت در دانش فنی را برای کشور به بار آورند، باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

استاندار خراسان رضوی از بهره برداری کامل این طرح در آینده نزدیک خبر داد و در این خصوص افزود: الحمدلله ما به زودی شاهد راه اندازی و نهایی شدن این سرمایه گذاری فولاد مبارکه در استان خراسان رضوی هستیم و انشاءالله با حضور مقامات کشوری این پروژه را به عنوان یک افتخار ملی افتتاح خواهیم نمود.

وی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه رفع موضوعات زیرساختی و کمک به راه اندازی این پروژه ارزشمند، وظیفه تمامی ارگان های اجرایی استان است، گفت: همه دستگاه ها باید در حمایت و رفع مشکلات این کارخانه همت گمارند.

به گزارش خبرنگار فولاد در جریان این بازدید، مهندس میرمحمدی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی، گزارش مبسوطی از زمان بندی راه اندازی پروژه و تاثیر آن در سایر پروژه های منطقه از لحاظ رفع مشکلات زیر ساختی و نقش آن در انتقال تجربیات نصب، راه اندازی و همچنین برنامه اجرایی پروژه کنسانتره در دست اجرا توسط فولاد مبارکه را ارائه کرد.
گفتنی است در پایان این بازدید، با حضور تمامی سرمایه گذاران در مجتمع سنگ آهن سنگان جلسه ای برگزار و در خصوص مسائل صنعتی و معدنی تصمیم گیری شد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×