» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » گفتگو با خانواده مردی که گفته میشود براثر ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مبارکه درگذشته است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

گفتگو با خانواده مردی که گفته میشود براثر ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مبارکه درگذشته است

خرداد 10, 1396 1021

گفتگوی خانواده مردی که گفته میشود براثر ابتلا به تب کریمه کنگو درگذشته را با روزنامه اصفهان امروز را در زیر بخوانید.

(درد حرف مردم، سنگینتر از داغ برادر)

داغــدار و ناراحتند. درد حرف مردم بیشــتر از داغ برادر عذابشان داده و گستردگی فضای مجازی نیز بر این محنت افزوده است. روزی نیست که تصویر و یا مطلبی از برادرشان در شبکه های اجتماعی نبینند و هر بار که پیامی اینچنینی به دستشــان میرسد انگار به زخمشــان نمک میپاشند. هفته گذشــته خبری مبنی بر فوت یک جوان دیزیچه ای که مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو بود روی خروجی خبرگزاریها و ســایت دانشــگاه علوم پزشکی قرار گرفت. بعدازاین خبر با ســرعت نور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد. هنوز چندساعتی از انتشار خبر نگذشته بود که فیلم تشییع یدالله علیرضایی نیز دستب به دست چرخید و فضای مجازی را پر کرد. بعد از آن بازار شــایعات نیز داغ شد و مخبران با تغییر خبر تلاش کردند آمار بازدید خود را باال ببرند. این موضوع سبب ناراحتی خانواده مرحوم علیرضایی شد و برای رفع اتهامات از خود دست به دامان رسانه ها شدند.

(برادرم آتشنشان بود)
علیرضا علیرضایی برادر مرحوم یدالله علیرضایی است که دلپری از شــبکه های مجازی و سایت علوم پزشکی دارد و به اصفهان امروز میگوید:
مدیر شبکه بهداشت مبارکه اعلام کرده، برادرم جگر خام خورده و به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شــده است. جای دیگری نیز به نقل از ایشان گفته اند که خانواده اش در حقش کوتاهی کرده اند. این صحبتها ما را آزار میدهد. وی ادامه میدهد: برادر 38 ســاله من سالم و تندرست بود و هیچ مشکلی نداشت. او آتشنشان فولاد مبارکه بود و با دام و کنه سروکار نداشت. او 29 اردیبهشت در صحت و ســلامت در انتخابات شرکت کرده بود و نهم اردیبهشت خون اهداء کرده بود که از طرف سازمان انتقال خون برایش پیامک نیز آمد.

( قصور از طرف خانواده کذب است)

برادر مرحوم یدالله علیرضایی با اشاره به اخبار منتشرشده مبنی بر قصــور خانواده مرحوم برای درمان خاطرنشــان میکنــد: هیچ قصوری از ســمت ما نبوده و مــا با اولین نشــانه های بیماری برای درمان او اقدام کردیم. ســی ام اردیبهشــت ماه برادرم دچار تب و لرز شدیدی شد که ما او را به مرکز بهداشت بردیم. دکتر شیفت برایش چند قرص مســکن داد و گفت ببریدش منزل. قرصها هیچ تأثیری نداشت و صبح یکشنبه سی و یکم اردیبهشت او را به مرکز بهداشــت بردیم که دکتر گلریز تشخیص ابتلا به ویروس دادند و گفتند چیزی نیست و خوب میشود. وی با بیان اینکه دوشنبه دوباره به بهداری مراجعه کردیم میگوید: تب و لرز قطع نشده بود که اسهال و استفراغ هم اضافه شد، به همین خاطر دوباره به بهداری مراجعه کردیم. دکتر برایش سرم و آمپول نوشــت و گفت احتمالاخونریزی معده کرده است. ببریدش اصفهان؛ که من و همسر خواهرم دونفری مرحوم را به بیمارســتان … اصفهان آوردیــم. در اورژانس برایش دارو تجویز کردند ولی گفتند ببینید اگر داخل بیمارســتان متخصص هست پیش او ببرید.

(آزمایش الزم نیست )

به گفته شــوهر خواهر مرحــوم علیرضایــی، دکتر … متخصص داخلی در بیمارستان … مرحوم را ویزیت و با اعلام اینکه آزمایش لازم نیست، داروهای جدیدی تجویز میکنند. محســن بهرامی ادامه میدهد: بعدازاین ویزیت به دیزیچه بازگشتیم؛ اما صبح سه شــنبه با وخیمتر شدن حال مرحوم دوباره به اصفهان مراجعه کردیم تا این بار از طریق بیمارستان … راه درمان را ادامه دهیم. ساعت 8 و چهل وپنج دقیقه صبح بیمارستان بودیم ولی اورژانس ایشان را پذیرش نمیکرد و میگفت باید پزشک درمانگاه دستور پذیرش را بدهد. قسمت پذیرش درمانگاه نیز اعلام کرد تا ســاعت یازده و نیم دکتر نداریم. مجددًا بــه اورژانس مراجعه کردیم که گفتند ببرید بیمارستان دیگری.

(بی توجهی به حال بیمار)

برادر مرحوم علیرضایی ضمن تائید صحبتهای شوهر خواهرش اضافه میکند: در هیچکدام از بیمارســتانها یک ویلچر در اختیار ما قرار ندادند که مرحوم را با آن حمل کنیم. در بیمارستان … هم بین درمانگاه و اورژانس سرپایی پاسکاری شدیم. آخر ســرهم به دلیل عدم پذیرش از سوی اورژانس سرپایی با تلفنهای مکرر و پارتی توانستیم موافقت بستری بگیریم که تخت نداشتند بیمار را روی آن بستری کنند. بعد از خالی شدن تخت و خواباندن بیمار روی آن کسی برای ویزیت نیامد و زمانی که به این موضوع اعتراض کردیم گفتند با پارتی وارد شــدید و حالا طلبکار هم هستید؟ با بدتر شدن شرایط جسمانی بیمار گفتند سریع برگردید بیمارستان …

( تشخیص خونریزی معده )

به گفته علیرضا علیرضایی در بیمارســتان … با توجه به علائم مشاهده شده در بیمار، تشخیص خونریزی معده داده میشــود و دستور بستری برای انجام آندوسکوپی میدهند.
در بیمارســتان … به همراه بیمــار میگویند که برای انجام آندوسکوپی باید به بیمارستان … مراجعه کنند و آنجا بود که احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو مطرح میشود؛ و شاید همین احتمال سبب شده تا بیمارستان … از پذیرش بیمار خودداری کنند. برادر مرحوم تأکید میکند: سوپروایز برگه ترخیص از بیمارستان … را داد دستمان و گفت بروید بیمارستان …؛ ولی آنجا برادرم را پذیرش نکردند. دوباره برگشتیم بیمارستان … شرایطی پیش آمد که دلم نمیخواهد به آن فکر کنم. برادرم از روی تخت افتاده بود و سرم از دستش خارج شده بود و کسی به دادش نرسیده بود.

(در انتظار جواب آزمایش)

علیرضا علیرضایی درباره اینکه برادرش به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شــده بود یا خیــر میگوید: در آخرین ســاعات عمر برادرم از او آزمایــش گرفتند و هنوز جواب آن نیامده اســت که معلوم شود آیا واقعًا مرحوم به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده بود یا خیر. هرچه با بیمارستان تماس میگیریم میگویند نمونه به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شده و جوابش نیامده است. بااین وجود اجازه ندادند ما برادرمان را به صورت عادی تشیع کنیم و درحالیکه مأموران شبکه بهداشت مشغول فیلمبرداری از ما بودند، با کمک چند نفر از اقوام برادرم را در شرایط خاص به خاک سپردیم.

(ناراحت از فضای مجازی)
شوهر خواهر مرحوم ادامه میدهد: هنوز جواب آزمایش نیامده، اما همه میگویند یدالله جوان و پرنشــاط ما که از دنیا رفته، به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا بوده است. من و بــرادرش این مدت همراه او بودیم و کســی نگفت باید آزمایش بدهیم و تحت نظر باشــیم. فقط گفتند تا سه روز از خانه بیرون نیایید. علیرضا علیرضایی ادامه میدهد: شغل برادر من آتشنشــان بود و سروکاری با دام و کنه نداشت. از طرف دیگر من و شــوهر خواهرم در تمام مدت بیماری او ، مرحوم را همراهی کردیم و تا این لحظه هیچ مشــکلی نداشتیم. بعد هم برادر من اصلا علائم ظاهری خونمردگی روی ســطح پوست را اصلا نداشت و فقط تب و لرز و بعد اسهال و استفراغ گرفت. با اینحال از شبکه دامپزشکی به دام داری پدرم کــه حداقل 10 کیلومتر با محل زندگی ما فاصله دارد، مراجعه کردند و به قول خودشــان سمپاشــی انجام دادند که به نظر ما اثر خاصی نداشــت زیرا مورچه ها هنوز آنجا زنده اند، پس اگر کنه ای هم باشد، جان سالم بدر برده است.
برادر مرحوم یدالله علیرضایی تأکید میکند: ما از دست تمام کسانی که اخبار کذب منتشر میکنند گلایه داریم. ما هیچ قصوری در زمینه درمان برادرم انجام ندادیم
و اگر کوتاهی بوده از سوی بیمارستانها و کارکنان آنها بوده است نه ما. از طرف دیگر اینکه گفته اند مرحوم به دلیل تب کریمه کنگو از دنیا رفته باوجود آماده نشدن جواب آزمایش برادرم قابل تائید نیست.

حال سوال اینجاست که چرا با وجود اطلاع بیمارستان ها از شیوع تب کنگو هیچکدام اقدام موثری در این زمینه انجام نداده اند

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×