» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه:بیماری تب کریمه کنگو تحت کنترل است و مردم نگران نباشند/ فقط مراقبتهای اولیه انجام شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه:بیماری تب کریمه کنگو تحت کنترل است و مردم نگران نباشند/ فقط مراقبتهای اولیه انجام شود

خرداد 8, 1396 1015

ذاکری فرماندار شهرستان  با اشاره به پیشگیری و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، افزود:  بی‌تردید حفظ جان و مال مردم از مهم‌ترین مسائلی است که باید مدنظر قرار بگیرد وکلیه دستگاهها شرعا و قانونا موظف هستند در اجرای طرحهای پیشگیرانه و مقابله با شیوع این بیماری با شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی شهرستان  همکاری نمایند .
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان  مبارکه با بیان اینکه با هرگونه ذبح غیرقانونی دام باید برخورد قانونی صورت گیرد، افزود : شبکه دامپزشکی ضمن کنترل و نظارت بیشتر، با همکاری دستگاههای ذیربط از حمل  دامهای فاقد مجوز شبکه دامپزشکی و گوشت های غیر بهداشتی در سطح شهرستان جلوگیری  نمایند.
وی خاطر نشان ساخت: بمنظور پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، شبکه دامپزشکی با تعامل و همکاری جهاد کشاورزی ، شهرداریها و دهیاریها نسبت به  سمپاشی دام  و حمام کنترل و مقابله با کنه اقدام نماید.
فرماندار مبارکه با اشاره به لزوم آگاه سازی مردم جهت رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت ،خاطر نشان ساخت: بروشورها و تراکت های آموزشی در مورد پیشگیری و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط  شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی شهرستان تهیه و با همکاری بخشداریها ، شهرداریها و مدیریت آموزش و پرورش و از طریق ائمه محترم جمعه شهرستان نسبت به آگاه سازی و آموزش مردم اقدام شود.
وی رعایت بهداشت را در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری تب کریمه کنگو مهم خواند و افزود: مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی ، در هنگام خرید گوشت و فراورده های گوشتی به لیبل و اطلاعات درج شده روی محصولات توجه نمایند وگوشت را صرفا از طریق مراکز مجاز ذبح دام تهیه نمایند .
فرماندار مبارکه ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری در حال حاضر تحت کنترل است، مردم نگران نباشند بلکه کافیست فقط مراقبتهای اولیه انجام شود، مردم از مراکز مناسب خرید کنند و شرایط نگهداری گوشت و فرآورده‌های دامی نیز به درستی انجام شود.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×