» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » شهرستان مبارکه آلوده‌ترین شهرستان استان اصفهان در صبح امروز
شهرستان مبارکه

شهرستان مبارکه آلوده‌ترین شهرستان استان اصفهان در صبح امروز

خرداد 6, 1396 1014

شاخص آلایندگی هوا در اصفهان با میانگین 64 هم چنان در وضعیت سالم قرار دارد.

شاخص آلودگی هوا در اصفهان، امروز هم سالم است؛ بنا بر اعلام سایت محیط‌زیست استان اصفهان، امروز 6 خردادماه نیز هوای اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 7 صبح امروز با میانگین 64 در محدوده سالم قرار گرفته است.

بر این اساس، به ترتیب بیشترین مناطق آلوده شهر اصفهان با شاخص 67 ایستگاه چهارباغ خواجو، خیابان رودکی با شاخص 66 و هم‌چنین خیابان پروین، میدان امام حسین (ع) و بزرگراه خرازی با شاخص 65 هستند که شاخص آلودگی هوا در حال حاضر در تمامی ایستگاه‌ها هوای سالم مناطق شهر اصفهان را نشان می‌دهند.

ایستگاه بلوار دانشگاه با شاخص 58 و میدان احمدآباد با شاخص 63 بهترین وضعیت هوایی را در بین مناطق مختلف شهر دارند و میزان آلاینده‌ها در این محل نسبت به سایر مناطق اصفهان کمتر است.

هم‌چنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد 62، شاهین‌شهر 57، مبارکه 85، نجف‌آباد 65 و سگزی شاخص 80 را نشان می‌دهد.

طبق اعلام اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان شهرستان مبارکه آلوده‌ترین منطقه در استان اصفهان تا ساعت 7 صبح امروز بوده است اما با وجود این میزان آلودگی در این شهرستان، هنوز هوای این شهرستان سالم است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×