» عمومی » فناوری اطلاعات » تحویل سال در ساعت ۲۰:۲۰:۲۰ یک شایعه است
فناوری اطلاعات

تحویل سال در ساعت ۲۰:۲۰:۲۰ یک شایعه است

اسفند 20, 1392 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا . امروز 20 اسفند است و تنها 9 روز به پایان سال وقت باقی است، مردم خود را برای نوروز آماده می‌کنند. چیزی که در بین مردم بیشتر از همه چیز اهمیت دارد، آگاهی از زمان دقیق تحویل سال است، در چند روز اخیر شایعه‌ای مبنی بر ۲۰ بودن سال جدید است یا به عبارتی اینکه لحظه تحویل سال برابر است با ۲۰:۲۰:۲۰ است و برخی با این محتوا که سال بیستی داشته باشید آن را مایه خوشبختی و شانس بیشتر قلمداد می‌کنند.
اما اگر خوب در تقویم نگاه کنید لحظه تحویل سال ۹۳،‌ساعت ۲۰ و ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه است که در بعداز ظهر روز ۲۹ اسفند تمام ایرانیان به استقبال سال نو می‌روند. ژاله موزون کارشناس آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان در زمینه اعتدال بهاری به ایمنا گفت: اگر شما آسمان را یک کره فرضی تصور کنید، ستاره‌ها و خورشید و سیارات بر روی آن قرار گرفته و در نتیجه یک استوای سماوی را ایجاد می کندکه خط استوا این دو نیمکره را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده که قسمتی از آن همواره در بالای سر ما قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه استوای آسمان با دایره البروج زاویه ۲۳ و نیم درجه‌ای می‌سازد که همین زاویه عامل مهمی در انحراف محوری زمین است، خاطرنشان کرد: دایره‌البروج با استوای سماوی زاویه ‌٥ / ‌٢٣ درجه می‌سازد و در دو نقطه آن را قطع می‌كند، که در این دو نقطه را اعتدالین و مکانی را که خورشید از جنوب استوای سماوی به سمت شمال حرکت کند را اعتدال بهاری می‌نامند که زمان نو شدن سال شمسی است.
موزون سال اعتدالی را ۳۶۵ شبانه روز و ۲۴ صدم دانست و اظهارداشت: در سال‌های کبیسه که هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد که در سال‌های عادی هر سال ۶ ساعت دیرتر از سال گذشته سال نو می‌شود اما پس از گذشت چهار سال و ضرب این ۶ ساعت در چهار سال عدد ۲۴ به دست می‌آید بنابراین یک روز به اسفند افزوده شده و به جای ۲۹ روز اسفند ۳۰ روزه می‌شود.
کارشناس آموزش مرکز نجوم ادیب در مورد نامگذاری امسال به نام سال اسب نیز گفت: این اسامی از تقویم ترکی استخراج شده است، که با نام‌های موش، گاو، پلنگ،‌خرگوش، نهنگ، مار،‌اسب، گوسفند، میمون، مرغ، سگ و خوک مشخص می‌شود.
وی در مورد چگونگی نام‌گذاری سال‌ها به نام این حیوانات، بیان داشت: اگر هر سال شمسی را با عدد ۶ جمع کنید و آن را بر عدد ۱۲ تقسیم کنید باقی مانده آن متناسب با نام آن سال است که امسال باقی مانده آن عدد هفت است که همان سال اسب نامگذاری می‌شود

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×