» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه:سهم آب تخصیصی طبق سهمیه بندی با نظارت دقیق جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی و همکاری دهیاران باید به نحو احسن انجام گردد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه:سهم آب تخصیصی طبق سهمیه بندی با نظارت دقیق جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی و همکاری دهیاران باید به نحو احسن انجام گردد

اردیبهشت 25, 1396 0013

علی اصغر ذاکری فرماندار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، اجرای پروژه فاضلاب در شهرستان را جلوگیری از آلایندگی های زیست محیطی،استفاده بهینه از پساب در صنایع و کاهش میزان برداشت صنایع از رودخانه زاینده رود عنوان کرد و افزود: طی بازدید به عمل آمده پروژه فاضلاب شهرهای زیباشهر و دیزیچه پیشرفت نسبتا خوبی داشته است و اگر با این سرعت ادامه پیدا کند انشاءاله تا ۱۵ ماه آینده شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

ذاکری با اشاره به بارندگی های اخیر ،افزود: خوشبختانه با بارندگی های اخیر آب پشت سد به ۱۴۰۰ میلی لیتر افزایش یافته که امیدواریم این بارندگی ها ادامه یابد و کشاورزان عزیز مشکلی در کشت خود نداشته باشند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با بیان اینکه دولت حامی اصلی کشاورزان است ،خاطر نشان ساخت: دولت در برطرف نمودن مسائل و مشکلات مربوط به کشاورزان از جمله خرید محصولات کشاورزی،پرداخت به موقع بدهی حفظ حقابه کشاورزان از رودخانه زاینده رود و … با جدیت پیگیری نمود .

ذاکری افزود: خوشبختانه تقسیم بندی آب کشاورزی برای کشت بهاره به نحو احسنت انجام پذیرفته وبا تمهیدات اتخاذ شده نارضایتی بین کشاورزان در میزان آب تخصیصی ایجاد نگردید.

فرماندار مبارکه با اشاره به لزوم حفظ منابع آبی در شهرستان ، افزود: متاسفانه پرکردن چاههای غیر مجاز در شهرستان منجر به نارضایتی گردید که به دلیل برداشت های غیر مجاز آب از رودخانه طبق قانون بایستی با آنها برخورد می شد واگر این روند ادامه پیدا می کرد در آینده با مشکلات متعددی از جمله رانش زمین ، کمبود آب و … دچار خواهیم شد.

ذاکری تاکید نمود: سهم آب تخصیصی طبق سهمیه بندی با نظارت دقیق جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی و همکاری دهیاران باید به نحو احسن انجام گردد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×