» اخبار ایران و جهان » روحانی در اصفهان: آینده ایران را در اختیار فریبکاران نخواهیم گذاشت
اخبار ایران و جهان

روحانی در اصفهان: آینده ایران را در اختیار فریبکاران نخواهیم گذاشت

اردیبهشت 24, 1396 0010

حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع هواداران اصفهانی خود سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (یکشنبه) در جمع هواداران خود در در میدان امام خمینی اصفهان با تاکید بر اینکه ما آینده ایران را در اختیار فریب‌کاران نمی‌گذاریم، اظهار کرد: ما آینده ایران را در اختیار شعار نخواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه اصفهان انگشتر جهان و نقش جهان نگین این انگشتر است، افزود: ما برای یک تصمیم تاریخی امروز در نگین انگشتر جهان جمع شده‌ایم. ما برای یک تصمیم مهم جمع شده‌ایم و می‌خواهیم رئیس جمهور به عنوان منتخب و نماینده کل ملت ایران انتخاب کنیم یا به عنوان نماینده یک باند در کشور.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آیا ما می‌خواهیم فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم یا به عنوان رئیس و قیم از طرف یک گروه خاص؟٬ گفت: رئیس جمهور کسی است که برای امنیت کشور شما تصمیم می‌گیرد، ما امروز صاحب امنیت هستیم. البته این امنیت در سایه تلاش همه انسان‌های فداکار، نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و نظامی است اما مگر همین نیروهای مسلح و امنیتی در سال‌های قبل هم نبودند پس چطور این همه امنیت وسیع در کشور شاهد هستیم؟

روحانی با بیان اینکه آنگاه که مردم در کنار نیروهای مسلح قرار بگیرند، امنیت کامل در کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: آنگاه که همه اقوام به دولت اعتماد کنند امنیت در کشور حاکم می‌شود. رئیس جمهور یعنی رئیس شورای عالی فضای مجازی. اگر امروز شما دسترسی به اطلاعات جهان دارید، در سایه دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه 10 بار تصمیم گرفتند که شبکه‌های اجتماعی را ببندند، ولی این روحانی بود که در برابر این تصمیم ایستاد، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور یعنی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی٬ در این دوره فضای امنیتی از دانشگاه‌ها برداشته شد. آیا ما دانشگاه آزاد و امن را می‌خواهیم یا دانشگاه امنیتی؟ در سایه حضور مردم، در این مدت توانستیم با کمک هم دیوار را خراب کنیم و پل بسازیم.

روحانی همچنبین با بیان اینکه میان نصف جهان و کل جهان با دیوار تحریم فاصله انداختند، اظهار کرد: در سال 92، 62 هزار توریست به اصفهان آمد، ولی در فروردین امسال 85 هزار گردشگر خارجی به این شهر سفر کردند. ما می‌خواهیم اصفهان به عنوان قلب جهان بتپد و همه مردم جهان بتوانند به اصهفان بیایند و این میدان را ببیند. ما می‌خواهیم مردم دنیا به ایران بیایند و ساختن باغ بهشت را در این اصفهان ببینند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: خطری در سال 92 وجود داشت که 14 میلیون ایرانی را تهدید می‌کرد. اگر دولت یازدهم نبود دریاچه ارومیه خشک شده بود و نمک آن 14 میلیون ساکن غرب کشور را تهدید کرده بود. ما برای هورالعظیم و دریاچه اورمیه سرمایه‌گذاری کردیم. این بار نوبت زاینده رود است. اصفهان به زنده بودن زاینده رودش است و اصفهان افتخار تمدن و همبستگی ایران و اسلام است.

وی با بیان اینکه در میدان نقش جهان اصفهان سیاست مذهب و اقتصاد به هم گره خورده است و تمدن پرچم سرافرازانه اسلام در این میدان در اهتزاز است، تاکید کرد: اصفهان سرزمین پل‌ها است و سرزمین دیوار نیست، ما با برجام بین ایران و جهان پل برقرار کردیم و دیوار تحریم را فرو ریختیم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: اگر ملت ایران اجازه بدهد و اگر رهبری یاری کند و ما را هدایت کند، با همین دکتر ظریف مابقی تحریم‌ها را هم برخواهیم داشت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم تعامل سازنده با جهان را ادامه بدهیم، خاطر نشان کرد: می‌خواهیم دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های جهان در ارتباط باشند و فناوری‌های پیشرفته را به ایران بیاوریم. ما نمی‌گذاریم بازار نفت ما  در اختیار عربستان قرار بگیرد و گاز کشور ما در اختیار همسایه جهانی باشد. ما نمی‌گذاریم نفت ایران در اختیار همسایه غربی باشد.

روحانی با بیان اینکه ما به عقب برنمی‌گردیم، خاطر نشان کرد: در هفته‌های اخیر خیلی گوش کردم که ببینم آیا دوستان ما طرح و برنامه جدیدی را هم به ارمغان آورده‌اند یا نه اما دیدم برنامه شان بازنویسی سال‌های 90 و 91 است.

وی با تاکید بر اینکه ما به 90 و 91 بازنمی‌گردیم، گفت: روز جمعه، روز سرنوشت ماست، اقتدار ملت ایران در روز جمعه متبلور می‌شود.

روحانی خطاب به مدیران و مسئولان کشور تاکید کرد: همه مسئولان حواس‌شان بر این باشد که از تریبون و قدرت سوء استفاده نکنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اظهارات برخی از رقبای خود اظهار کرد: می‌گویند ما هم برجام را قبول داریم؛ باور کنیم؟؛ شما تا دیروز هرچه در توان داشتید و هرچه بیلبورد در تهران بود، علیه برجام استفاده کردید؛ وقتی با قدرت‌های خارجی مشغول مبارزه با خارجی بودیم، از پشت خنجر زدید، حالا طرفدار برجام شدید.

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه حفظ برجام سخت‌تر از به دست آوردن آن است، افزود: نگهداری برجام سخت‌تر از به دست آوردن توافق است، حفظ صلح و امنیت بالاتر از به دست آوردن آنها است.

روحانی تاکید کرد: با شعار به عقب باز نمیگردیم به پای صندوق آرا می‌رویم. ما با تلاش و کمک شما دیوار را خراب و پل ساختیم، ما این اجازه را به شما نمی‌دهیم.

روحانی گفت: برخی در اتاق‌های فکر خود می‌گویند که اجازه نمی‌دهیم روحانی انتخاب شود؛ شما فکر می‌کنید روحانی نباشد برجام از بین می‌رود و تحریم برمی‌گردد؟ فکر می‌کنید می‌توانید فضای مجازی را مسدود کنید؟  فکر می‌کنید می‌توانید فضای امنیتی را بر دانشگاه‌ها برگردانید؟ مردم این اجازه را به شما نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ما تسلیم آرامش هستیم، اظهار کرد: ما تنش را دوست نداریم و ایران آرام را می‌خواهیم. ما در این مدت قدم‌هایی را باهم برداشتیم و باید قدم‌هایی را باهم در آینده برداریم. ما قطار تهران و اصفهان را تامین اعتبار کردیم و این قطار در دولت دوازدهم باید تمام شود. همچنین ما تصمیم گرفتیم فرودگاه بزرگ و بین‌المللی را در اصهفان ایجاد کنیم و می‌خواهیم آن را در دولت دوازدهم تکمیل کنیم. ما می‌خواهیم برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده دست به دست هم بدهیم، نه با شعار، بلکه با عمل.
روحانی در پاسخ به ادعای برخی رقبای خود٬ تاکید کرد:آیا  آنها می‌توانند برای شما اشتغال میلیونی ایجاد کنند؟ ما اشتغال بدون منت و خالص ایجاد می‌کنیم همانطور که در سال 95، 650 هزار شغل ایحاد کردیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم برای انتخاب میان کاندیداها باید به کارنامه افراد و برنامه آنها نگاه کنند، ادامه داد: به برنامه برخی کسانی که برای انتخابات نامزد شده اند نگاه کنید، آیا بدون پمپاژ پول برنامه دیگری هم دارند؟

رییس دولت تدبیر و امید گفت: می‌گویند این دولت یک کار اشتباه برزگی انجام داده است. می‌گوییم چه کاری؟ می‌گویند سال 92 به فکر رفع تحریم بود، بعد به فکر کاهش تورم و رونق بوده است و اینک افتتاح می‌کند. می‌گویند اول 92 افتتاح می‌کردید. راه ما تدبیر و تلاش باهم و تامین اعتبار است، می‌سازیم و بعد باهم با افتخار افتتاح می‌کنیم همانطور که ورزشگاه نقش جهان را افتتاح کردیم همانطور که فاز یک و دو متروی شهری را افتتاح کردیم و 1150 کارگاه کوچک و متوسط را در اصفهان افتتاح کردیم. ما برنامه‌ای براساس کارنامه گذشته داریم و مسیرمان را ادامه می‌دهیم.

روحانی با دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات، تاکید کرد: ما می‌خواهیم جمعه به پای صندوق‌های آرا برویم چون می‌خواهیم برخی از روزنامه‌ها، سایت‌ها و نهادها حاشیه امنیتی نداشته باشند. می‌خواهیم همه روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و همه بنگاه‌های تولیدی باهم مساوی باشند. ما برای تساوی حقوق ملت پای صندوق رای خواهیم رفت. ما برای رفع تبعیض‌های ناروا به پای صندوق می‌رویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روز جمعه پای صندوق‌های رای دوباره به آزادی، اعتدال، اصلاحات، اصولگرایی معتدل و امید ایرانیان سلام می‌کنیم. مردم بدانند که با شعار دوباره ایران دوباره اسلام دوباره امید پای صندوق خواهیم رفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان،  حسن روحانی را در این سفر همراهی کرد.

پیش از سخنان رییس جمهور شهربانو منصوریان دارنده چند مدال طلای جهان و آسیا به نشان صلح و دوستی مدال خود را به روحانی تقدیم کرد.

http://cdn.isna.ir/d/2017/05/14/4/57487533.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×