» عمومی » ورزشی » صعود هیچ تیم ایرانی قطعی نیست/ پرسپولیس و ذوب‌آهن در آستانه حذف!
ورزشی

صعود هیچ تیم ایرانی قطعی نیست/ پرسپولیس و ذوب‌آهن در آستانه حذف!

اردیبهشت 6, 1396 0018

هفته پنجم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا درحالی به پایان رسید که مشخص شدن تکلیف چهار نماینده ایران به روز آخر کشید. با این حال دو تیم در آستانه حذف قرار دارند.

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: فصل جدید این رقابت ها برای نمایندگان ایران با کسب نتایج مطلوب همراه بود و این امیدواری بوجود آمد که این بار نمایندگان کشورمان صعودی آسان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند اما هر چه مسابقات جلوتر رفت فاصله تیم های ایرانی با صدر هم بیشتر شد.

در هفته پنجم این مسابقات و در شرایطی که هر چهار تیم می توانستند با پیروزی برابر رقیبا خود صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کنند، هیچکدام موفق به کسب برد نشدند تا کار به روز آخر و دیدارهای سخت و دشوار هفته پایانی بکشد.

گروه اول؛ استقلال یک تساوی می خواهد
در گروه اول این مسابقات شاگردان علیرضا منصوریان که با برتری برابر الاهلی می توانستند صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند در ورزشگاه آزادی و برابر هواداران پرتعداد خود به تساوی رسیدند تا هر دو تیم با ۸ امتیاز شانس های اول و دوم برای صعود باشند.

در این گروه دو تیم التعاون و لوکوموتیو هم ۵ امتیازی هستند و در روز پایانی این شانس را دارند که با بردهای پرگل امید به صعود را برای خود زنده کنند. با این حال به نظر می رسد استقلال و الاهلی امارات شانس اصلی صعود هستند و با یک تساوی هم راهی مرحله بعد خواهند شد.

در روز پایانی این مسابقات که سه شنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد استقلال مهمان تیم التعاون عربستان خواهد بود و تیم الاهلی هم به مصاف لوکوموتیو ازبکستان خواهد رفت.

گروه دوم؛ استقلال خوزستان پیروزی می خواهد
شاگردان سیروس پورموسوی هم همان راهی را رفتند که همنام تهرانی شان رفت. استقلال خوزستان در صورت پیروزی برابر الفتح می توانست صعودش به مرحله بعدی را قطعی کند اما این تیم هم به نتیجه ای بهتر از تساوی دست پیدا نکرد تا کارش به روز آخر کشیده شود.

در این گروه تیم لخویا قطر تنها تیمی است که صعودش به مرحله بعد را قطعی کرده و با ۱۱ امتیاز صدرنشین است. استقلال خوزستان با ۸ امتیاز در رده دوم ایستاده و الفتح عربستان هم با ۶ امتیاز از شانس صعود برخوردار است و تنها الجزیره امارات با یک امتیاز حذف شده است.

در روز پایانی این مسابقات که سه شنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار می شود استقلال خوزستان در خانه میزبان الجزیره امارات است و با برتری برابر این تیم می تواند راهی مرحله بعد شود. البته اگر الفتح در دیدار پایانی به لخویا قطر ببازد استقلال خوزستان حتی با شکست برابر الجزیره هم صعود خواهد کرد.

گروه سوم؛ لگدی که ذوب آهن به بخت خود زد
شاگردان مجتبی حسینی که فرصت صعود مستقیم به مرحله بعد بدون اما و اگر را داشتند و می توانستند با برتری برابر العین امارات صدرنشین گروه شوند، از شکست الاهلی عربستان برابر بنیادکار ازبکستان استفاده نکردند و در ورزشگاه فولادشهر سه گل از العین خوردند تا این تیم اماراتی را صدرنشین کنند و کار خودشان برای صعود را پیچیده کنند.

در این گروه تیم العین امارات با ۹ امتیاز شانس اول صعود به مرحله بعد است. الاهلی عربستان با ۸ امتیاز دوم است و ذوب آهن با ۷ امتیاز در رده سوم قرار دارد. بنیادکار ازبکستان هم با ۳ امتیاز عملا شانسی برای صعود ندارد.

در روز پایانی مرحله مقدماتی این گروه تیم ذوب آهن باید در دیداری سخت و تعیین کننده به مصاف الاهلی عربستان برود که تنها با پیروزی است که مجوز صعود را خواهد گرفت. الاهلی حتی با یک تساوی هم به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

گروه چهارم؛ سرنوشت پرسپولیس دست خودش نیست
شاگردان برانکو ایوانکوویچ اما بخت صعود مستقیم را به  دست خودشان نابود کردند! این تیم که در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود در آسیا عملکرد پرنوسانی داشت و آنقدر فرصت سوزی کرد که حالا سرنوشت خود را به دست دو تیم عربی داده است.

در این گروه الهلال عربستان با ۹ امتیاز صدرنشین است و الریان قطر با ۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است و پرسپولیس با ۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد. الوحده امارات هم با ۴ امتیاز بختی برای صعود ندارد.

در روز پایانی این مسابقات که ۱۸ اردیبهشت برگزار می شود پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان الوحده امارات است و فقط باید این بازی را با برد پرگل به پایان برساند و بعد منتظر نتیجه دیدار تیم های الهلال عربستان و الریان قطر باشد. اگر الریان بتواند حرف عربستانی را شکست دهد پرسپولیس با بردن الوحده هم نمی تواند به مرحله بعد صعود کند چرا که در بازی رودررو با الهلال بازنده است.

نکته نگران کننده برای پرسپولیس کنار آمدن دو تیم عربی با یکدیگر است که اگر اصطلاحا الهلال به الریان راه بدهد و نتیجه را واگذار کند این دو تیم راهی مرحله بعد خواهند شد و پرسپولیس از دور مسابقات کنار خواهد رفت.

http://media.mehrnews.com/d/2017/04/10/3/2427070.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×