» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » شهردار طالخونچه: نداشتن شبکه جمع آوری فاضلاب، مهمترین مشکل شهر طالخونچه
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار طالخونچه: نداشتن شبکه جمع آوری فاضلاب، مهمترین مشکل شهر طالخونچه

فروردین 16, 1396 0011

طالخونچه به دلیل وجود قلعه های تاریخی، به شهر قلعه ها معروف بوده ولی مهمترین مشکل این شهر نداشتن شبکه جمع آوری فاضلاب است.

به گزارش خبرنگار اطلاعات، شهردار طالخونچه با بیان اینکه شماری از قلعه های این شهر در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده و تعداد دیگر هنوز به ثبت نرسیده است افزود: این قلعه ها ظرفیت خوبی برای گردشگری محسوب می شوند و می توان از آنها به عنوان تاسیسات گردشگری استفاده کرد.
حسین اسماعیل احمدی با اشاره به اینکه این قلعه ها، مالک خصوصی دارند و مذاکره های متعددی با آنها در قالب مشارکت برای بازسازی، احیا و تبدیل آنها انجام شده است گفت: متاسفانه تا به امروز با هیچ یک از آنها به توافق نرسیده ایم.
او، به نبود شبکه جمع آوری فاضلاب به عنوان مشکل اساسی این شهر پرداخت و گفت: شهرداری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مطالعات اجرای فاضلاب را انجام و آن را در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار داده ولی به دلیل هزینه های سنگین در شبکه گذاری و ساخت تصفیه خانه، این طرح هنوز اجرا نشده است.
شهردار طالخونچه با بیان این که فاضلاب این شهر از طریق چاه های جذبی جمع آوری و دفع می شود، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر را ضروری دانست و افزود: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به ارتقای بهداشت شهر کمک می کند.
اسماعیل احمدی در ادامه، تدوین و تصویب برنامه راهبردی ۵ ساله را از فعالیت های شهرداری طالخونچه در آغاز فعالیت شورای دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر اعلام کرد و گفت: بر اساس این برنامه راهبردی، اهداف و برنامه های هر ساله شهرداری تعریف شده است.
او با اشاره به این‌که تنها ورزشگاه این شهر برای بازسازی، ساخت و بهره برداری پس از ۵ر۳ سال پیگیری های مدام و بر اساس تفاهمنامه ای از اداره کل ورزش و جوانان به شهرداری طالخونچه تحویل داده شد، گفت: بر اساس این تفاهمنامه، شهرداری طالخونچه در قبال حدود ۵ میلیارد تومان هزینه در مدت ۳ سال در این ورزشگاه، می تواند حدود ۵۰ سال از آن ورزشگاه بهره برداری کند.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ۵ر۱ میلیارد تومان اعتبار در برای انجام فاز اول این ورزشگاه در بودجه سال ۹۶ شهرداری طالخونچه اختصاص داده شده است.
شهردار طالخونچه گفت: به دلیل نبود فضای مناسب برای انجام ورزش باستانی، زمینی برای ساخت این ورزشگاه فراهم شد که نیمه اول امسال، این ورزشگاه نیز افتتاح می شود. او ادامه داد: سالن جدید مراسم شهر طالخونچه با حدود ۱۶۰۰ متر مربع زیربنا و ۵۰۰ نفر ظرفیت، اردیبهشت امسال افتتاح خواهد شد.
او با بیان این که دومین شهرک صنعتی شهرستان مبارکه با وسعت حدود ۱۰۰ هکتار در شهر طالخونچه قرار دارد و شهرداری زمین آنرا تملک کرده است افزود: طرح مرحله اول آن تهیه شده و طرح مرحله دوم آن نیز در حال انجام است که به محض این که طرح مرحله دوم آن آماده شد می توانیم زمین های آنرا به شرکت های متقاضی واگذار کنیم.
افزایش سرانه ها
افزایش سرانه های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز، اولویت امسال مدیریت منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان است. مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان این که سرانه فضای سبز این منطقه به دلیل تراکم جمعیت، ۷ متر مربع بوده در حالی که این سرانه در شهر اصفهان ۲۱ تا ۲۳ متر مربع است، افزود: امسال با ایجاد چند پارک، یک متر مربع به سرانه فضای سبز این منطقه اضافه خواهد شد. علی شمسی اضافه کرد: برای افزایش فضای سبز در این منطقه علاوه بر ایجاد پارک ۶ هکتاری در صحرای سودان و پارک باغ گلابی در محدوده خیابان آل بویه، یک پارک نیز به وسعت ۸۰۰۰ متر مربع در محدوده مسکونی علوم پزشکی ایجاد خواهد شد. او همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت ورزشگاه عمان سامانی، ورزشگاه محله ارزنان و ورزشگاه امام خمینی (ره) در محله شهرک امام خمینی (ره ) خبر داد و گفت: امسال یک فرهنگسرا در محله شاهپسند نیز ساخته می شود.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان افزود: با توجه به تراکم جمعیت در این منطقه، شهرداری اصفهان موظف است در هر یک از محله های این منطقه، یک مرکز فرهنگی بسازد و تاکنون ۵ مرکز در محله های آن ساخته شده است. شمسی ادامه داد: این منطقه نیازمند ۷ مرکز فرهنگی دیگر است تا تمام ۱۲ محله این منطقه دارای یک مرکز فرهنگی شوند. او در ادامه، عبور کامیون ها از کریدور شمال به جنوب کشور را یکی از مشکلات مردم منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اعلام کرد و گفت: برای رفع این مشکل، امسال عملیات ساخت یک خیابان به طول ۶ کیلومتر و عرض ۳۶ متر که از میدان فرزانگان شروع می‌شود و به بزرگراه شهید اردستانی متصل می‌شود، انجام خواهد شد.
او با بیان این که این خیابان به موازات حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است افزود: با بهره برداری از آن، مشکل مردم مناطق ۱۴، ۱۰ و ۷ به دلیل عبور کامیون ها رفع خواهد شد.
وی با اشاره به این که ۹۰۰ متر از حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در محدوده منطقه ۱۴ قرار دارد گفت: آزاد سازی های آن انجام شده و در حال واگذاری به پیمانکار است. شمسی از افزایش یک میلیارد تومانی امسال بودجه محرومیت زدایی این منطقه نسبت به سال ۹۵ خبر داد و گفت: امسال ۲۰ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی به این منطقه محروم اختصاص داده شده است.
او افزود: پارسال ۱۹ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی به این منطقه اختصاص داده شده بود که بیشتر آن برای آزاد سازی ها به منظور اجرای طرح های عمرانی هزینه شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×