» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » استاندار اصفهان: در آینده مجموعه تاریخی ارگ نهچیر به کانون گردشگری برای شهرستان مبارکه تبدیل می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

استاندار اصفهان: در آینده مجموعه تاریخی ارگ نهچیر به کانون گردشگری برای شهرستان مبارکه تبدیل می شود

فروردین 1, 1396 006

رسول رزگرپور استاندار اصفهان در اولین روز سال جدید با همراهی فرماندار و شهردار مبارکه از مجموعه تاریخی ارگ نهچیر مبارکه بازدید کرد.

استاندار اصفهان ضمن تبریک نوروز به مردم با فرهنگ شریف و ولایتمدار شهرستان مبارکه گفت: مبارکه یک شهرستان صنعتی، کشاورزی و از آن مهمتر یک شهرستان فرهنگیست و فرهنگ جایگاه ویژه ای در این شهرستان دارد. مبارکه یکی از شهرستان های مهم استان اصفهان است که امیدواریم روزی برسد با اقدامات دولت و شهرداری ها سطح رفاهیات و فعالیت های عمرانی در شان مردم مبارکه باشد.

رسول زرگرپور در بیان لزوم بازسازی امکان تاریخی افزود: استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور دیگر هیچ گونه ظرفیتی برای توسعه ندارد و به دلیل خشکسالی ها و محدودیت های منابع آب، برای توسعه بخش کشاورزی هم پتانسیل و ظرفیتی ندارد ولی برعکس ظرفیت و مزیت های زیادی در بخش گردشگری دارد.

ایشان با اشاره به سه برابر شدن توریست های خارجی طی سه سال گذشته که استان اصفهان را مقصد گردشگری خود قرار میدهند گفت: عمده گردشگرانی که به کشور ایران می آیند گردشگران فرهنگی هستند و از 82 کشور که عمدتا اروپایی هستند به ایران می آیند و اکنون یکی از مشکلات ما کمبود هتل ها و اقامتگاه ها است. این گردشگران هتل های بزرگ و چندین ستاره را در کشور خود دیده اند و دنبال فضا های جدید و محل های اقامتی جدید هستند به همین دلیل در استان بومگرد هایی که در محل های کویری ایجاد شده رونق زیادی یافته و رشد چندین برابری پیدا داشته و افراد ماهها در نوبت هستند از این بومگرد استفاده کنند که در کنار آن خانه های تاریخی از دوره قاجاریه یا اوایل پهلوی وجود دارد و اگر بازسازی شوند خیلی مورد توجه گردشگران اروپایی است.

وی افزود: بازسازی خانه های تاریخی یک ظرفیت جدید را در استان و شهرستان های مختلف ایجاد می کند که این اقامت برای گردشگران اروپایی یک فضای جدید و دلپذیر است و به گقته گردشگران اروپایی وقتی به از این خانه ها بازدید می کنند به آرامشی که به دنبال آن هستند دست می یابند و با توجه به پیش بینی یک میلیون توریست خارجی در برنامه ششم باید با بازسازی و سرمایه گذاری خانه های تاریخی  بخش قابل توجهی از کمبود مکان های اقامتی حل شود.

استاندار اصفهان گقت: قطعاً با جذب سرمایه گذار از طریق واحد های صنعتی شهرستان مبارکه و بازسازی مجموعه تاریخی ارگ نهچیر این مکان به کانون گردشگری در مبارکه تبدیل و باعث می شود گردشگران طبیعت و مناطق تاریخی به جای اقامت در اصفهان به شهرستان مبارکه خواهند آمد و همچنین صنایع بزرگ ما می توانند هر کدام با بازسازی یکی از این واحد ها مهمان های خارجی خود در این محل ها پذیرایی نمایند.

 

به همت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبارکه نخستین جشنواره بزرگ فرهنگی هنری نوروزگاه شهر مبارکه از ۲ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ الی ۲۲ با برنامه های شاد و متنوع در ارگ تاریخی نهچیر، میزبان شهروندان و مسافران نوروزی نگین سبز استان اصفهان خواهد بود.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×