» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای فولاد مبارکه در سه راهی مبارکه
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای فولاد مبارکه در سه راهی مبارکه

اسفند 25, 1395 0015

با حضور مسئولان پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای فولاد جمعیت هلال احمر در سه راهی شهرستان مبارکه افتتاح شد.

در آیینی با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و رئیس سازمان جوانان در اصفهان، پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای فولاد به یادمان  316 شهید امدادگر استان اصفهان و 22 شهید فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.
عملیات احداث این پایگاه از سال 1393 با درخواست جمعیت هلال احمر از شرکت فولاد مبارکه شروع شد.
این پایگاه واقع در سه راهی مبارکه جنب پلیس راه اصفهان- شهرضا در پنج هزار مترمربع عرصه و با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد و 500 میلیون ریال با کمک مجتمع فولاد مبارکه احداث شد.
هفت میلیارد ریال از هزینه های ساخت این پایگاه توسط فولاد مبارکه و یک میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر و همچنین تجهیزات و دستگاهها و خودروهای مورد نیاز از طرف جمعیت هلال احمر تامین شده است.
این پایگاه در دو طبقه با ظرفیت اسکان برای 200 نفر در دو بخش برادران و خواهران دارای بخش های کشیک امداد و نجات، اتاق درمان، پارکینگ و استراحتگاه امدادگران است.


هیچ محدودیتی در تکمیل انبارها و خدمت به مردم نداریم
مصطفی محمدیون در آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات شهدای فولاد در سه راهی مبارکه اظهار داشت: نیازمندی های پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بر مبنای مقدورات و حتی فراتر از مقدورات تامین خواهد شد.
وی گفت: این جمعیت در تکمیل انبارها و خدمت به مردم هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی ندارد و مجموع نیازهای و مشکلات از نظر تجهیز انبارها در اسرع وقت تامین خواهد شد.
محمدیون با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک جمعیت مردمی است، گفت: بین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مردم یک ارتباط تنگاتنگ و دوطرفه وجود دارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث دو ماه اخیر در سیستان، فارس، بوشهر و آبعلی افزود: تبلور اقدامات جمعیت هلال احمر در دو ماه گذشته کل کشور را تحت الشعاع قرار داد.
محمدیون گفت: در حوادث اخیر همه ایران پشت هلال احمر قرار گرفتند و جمعیت هلال احمر بعنوان طلایه دار کمک به مردم موفق عمل کرد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه فعالیت های هوایی این جمعیت با 27 فروند بالگرد از امروز شروع می شود، افزود: فعالیت های نوروزی واحدهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بخش های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان از امروز (چهارشنبه) شروع می شود.



بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم با اشاره به آمار بالای 632 حادثه از سال 90 تا کنون در این منطقه گفت: با وجود افزایش تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین و تعداد فزاینده خودروهای سبک و سنگین هر چقدر هم که جاده ها استاندارد باشد، تصادفات جاده ای اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه احداث پایگاه را در راستای مسئولیت های اجتماعی خود متعهد شد افزود: شرکت فولاد مبارکه احداث پایگاه را متعهد شده و جمعیت هلال احمر هم تامین تجهیزات آن را متقبل شد.
سبحانی با بیان اینکه وجود مراکز امداد و نجات جاده ای و توسعه این مراکز برای نجات جان انسانها اهمیت بسیاری دارد، گفت: این پایگاه در مسیر پر تردد و پرباری قرار گرفته و سه شاهراه اساسی کشور و استان را زیر پوشش خود قرار داده است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امدادرسانی در اسرع وقت به مصدومان از اهمیت ویژه ای برخوردارست، افزود: پایگاه های هلال احمر، بیمارستان ها و آتش نشانی ها از جمله مراکزی هستند که همیشه در جهت خدمت به مردم تلاش می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×