» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه:امنیت امروز ایران اسلامی حاصل ایثار و جانفشانی شهداست
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه:امنیت امروز ایران اسلامی حاصل ایثار و جانفشانی شهداست

اسفند 21, 1395 0010

امام جمعه مبارکه گفت: شهدا از جان و مال و زندگی شیرین خود گذشتند که همین ایثار و جانفشانی شهدا موجب شده که امروز ایران اسلامی با امنیت و اقتدار در جهان خودنمایی کند و در منطقه پرتلاطم و ناامن کنونی، امنیت کشورمان زبانزد شده است.

حجت الاسلام محمد جواد محمدی در خطبه های این هفته نمازجمعه مبارکه با اشاره به در پیش بودن روز 22 اسفند که به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، افزود: این ایام بهترین فرصت برای قدردانی از ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده های آنان است و باید همه مردم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه جوانان کشور ما باید فداکاری و ایثارگری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند گفت: جوانان باید راه و سیره شهدا را ادامه دهند و این اقتدار و امنیت را حفظ کنند .
وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در حراست از آرمان های شهیدان نقش اساسی دارد و نهادینه کردن این فرهنگ باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری آیین های روزهای پایانی سال گفت: با توجه به فرارسیدن سال نو باید رسیدگی به نیازمندان در راس برنامه ریزی های این روزها قرار گیرد تا با پاک شدن طبیعت، دل ها نیز پاک شود.
امام جمعه مبارکه با اشاره به فرارسیدن سال جدید و تحول در حال و احوال مردم برای نو شدن، بر توجه به نیازمندان و محرومان جامعه تاکید کرد و گفت: کمک به نیازمندان امری پسندیده بوده و هر کس به نیازمندان و محرومان جامعه کمک کند مورد لطف خدا قرار می گیرد.
امام جمعه مبارکه در بخش دیگری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دست اندرکاران راهیان نور افزود:راهیان نور فرصتی ارزشمند برای اشاعه فرهنگ غنی ارزشی ایثار و شهادت است.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنج بی پایان است که در تولیدات فرهنگی نیز نقش مهمی دارد افزود: باید با رویکرد نو به این مقوله پرداخت.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت بالنده و فرهنگ ساز است اظهار کرد:  باید از دفاع مقدس که یک ثروت فرهنگی در کشور محسوب می شود در دفاع از ارزش های اسلامی بهره برد.
امام جمعه مبارکه با اشاره به فرا رسیدن 13 جمادی الثانی، روز وفات حضرت ام البنین، گفت : این بانوی بزرگوار علاوه بر تقدیم شهدایی در راه اسلام در شناخت و احترام به خانواده حضرت زهرا (س) کمال همت را داشت.
وی اظهار کرد : به بهانه سالروز وفات این بانوی گرانقدر روزی به نام تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است که با روز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل تقارن دارد.
در پایان نماز جمعه و به مناسبت جشن نیکوکاری ،نمازگزاران کمک های نقدی خود را به صندوق هایی که توسط کمیته امداد امام (ره) در مقابل مسجد جامع مبارکه مستقر شده بود اهدا کردند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×