» اخبار ایران و جهان » دولت کارنامه اقتصادی خود را به مردم بگوید/ معیشت مردم مسئله اساسی کشور است
اخبار ایران و جهان

دولت کارنامه اقتصادی خود را به مردم بگوید/ معیشت مردم مسئله اساسی کشور است

اسفند 17, 1395 0010

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به نزدیکی پایان سال گفت: طبیعتاً دولتمردان باید در این‌ باره کارنامه‌ای از خود نشان دهند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در حاشیه اجلاسیه خبرگان رهبری، گفت: اولین نکته در اجلاسیه خبرگان رهبری طرح دغدغه‌ها و مشکلات مردم بر زبان نمایندگان مردم در این مجلس و همچنین نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌هاست که با بدنه مردم در ارتباط هستند.

وی با اشاره به نزدیکی به پایان سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، افزود: طبیعتاً دولتمردان باید دراین‌باره کارنامه‌ای از خود نشان دهند چراکه مقام معظم رهبری در سخنان مهمی تأکید کردند که راهکار برون‌رفت کشور از مشکلات و تحریم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است و راهکاری غیرازاین نمی‌تواند جوابگو باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان درباره محوری‌ترین مسائل در نطق رئیس و اعضای این مجلس در اجلاسیه دوم گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و پایان سال، دغدغه معیشت مردم و همچنین موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد که فکر می‌کنم از مسائل اساسی برای کشور و تمام نمایندگان مردم در خبرگان رهبری است.

آیت‌الله رئیسی درباره برنامه‌های اجلاسیه دوم مجلس خبرگان تصریح کرد: به‌دلیل برگزاری اجلاسیه رسمی، جلسات کمیسیون‌ها تشکیل نخواهد شد، اعضای مجلس برنامه‌ای برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و همچنین دیداری نیز با مقام معظم رهبری خواهند داشت.

وی افزود: همچنین اصولاً در پایان اجلاس مجلس خبرگان بیانیه‌ای صادر خواهد شد که در آن محوری‌ترین نکات داخلی و خارجی مورد دغدغه اعضای این مجلس، جلوه‌گر است.

آیت‌الله رئیسی اقتصاد مقاومتی را مسئله داخلی و حفظ عزت نظام اسلامی را مسئله خارجی مورد تأکید اعضای مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: امروز آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و بسیاری از دولتمردان مغرب‌زمین درصددند تا عزت و اقتدار ملی کشور را که در پرتو اقتدار به‌دست آمده است مخدوش کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که دست برتر در تمام جبهه‌ها چه در سوریه، یمن، عراق، آفریقا و سایر کشورها از آن جبهه دلدادگان به انقلاب اسلامی است، یعنی امتداد راهبردی نظام اسلامی در همه نقاط عالم دست برتری دارد.

آیت‌الله رئیسی به چگونگی پیدایش عزت و اقتدار ملی اشاره کرد و گفت: این عزت و اقتدار از آن آمادگی برای خطر کردن بچه‌های حزب‌اللهی است که نباید اشتباه شود چراکه آنها با آمادگی برای جان دادن، خطر کردن، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن برای ما عزت آفریدند که این موضوع قطعاً مورد تأکید اعضای خبرگان رهبری خواهد بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اهمیت مجلس خبرگان در ضمانت بر استمرار اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است که این جایگاه حساس برای مردم اطمینان‌بخش است. با تشکیل جلسات مجلس خبرگان رهبری مردم اطمینان می‌یابند که امروز ما به‌عنوان ضمانت اساسی در استمرار اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی همواره درصحنه هستیم.

آیت‌الله رئیسی اقدامات در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و همچنین دستاوردهای بسیج سازندگی در این جهت را ازجمله محورهای سخنرانی ناطقان این اجلاسیه خواند و افزود: همچنین موضوع فضای مجازی یکی از محورهای مهم این اجلاسیه است چراکه امروز مدیریت فضای مجازی از موارد مورد تأکید اعضای خبرگان رهبری است که در اجلاسیه پیشین نیز موردبحث بود.

وی گفت: فضای مجازی امکانی ساخته دست بشر است که حتماً باید از آن استفاده کنیم اما این فضا باید حتماً مدیریت شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت فضای مجازی حتی در کشورهای مخترع آن صورت می‌گیرد لذا مدیریت بر این فضا یک ضرورت است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×