» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » کارگران ناامید پلی اکریل در شهر مبارکه و شعار “مسئولان بیدار شوید” + تصاویر
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

کارگران ناامید پلی اکریل در شهر مبارکه و شعار “مسئولان بیدار شوید” + تصاویر

اسفند 15, 1395 0011

جمعی از کارگران شرکت پلی اکریل با تجمع در مقابل فرمانداری مبارکه خواستار پرداخت حقوق چندین ماهه خود شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کارگران شرکت پلی اکریل که از حدود 9 ماه پیش تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند در ادامه اعتراضات خود امروز در مبارکه تجمع کردند.

این کارگران ابتدا در مقابل فرمانداری مبارکه تجمع کرده و خواستار پاسخگویی فرماندار و سایر مسئولان  نسبت به وضعیت پیش آمده برای این شرکت شدند.

سپس این کارگران از فرمانداری به سمت میدان انقلاب، خیابان امام، خیابان بهداری، خیابان بسیج، حافظ شرقی، سلمان، بلوار شریعتی تا مرکز شهر راهپیمایی کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار رسیدگی به وضعیت این کارخانه شدند.

شرکت پلی‌اکریل ایران در سال 1353 با مشارکت بخش خصوصی، تعدادی از بانک‌ها‌ و شرکت “دوپان دونمور” آمریکا تأسیس شد. پلی‌اکریل در 42 سال فعالیت خود، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نخ و الیاف پلی‌استر و همچنین تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک کشور معرفی شده و تأمین کننده مواد اولیه حدود 400 واحد کوچک و بزرگ نساجی کشور است.

ظرفیت اسمی تولید شرکت پلی‌اکریل ایران معادل 125هزار تن در سال است که تولیدات آن شامل نخ و الیاف پلی‌استر، نوار، الیاف اکریلیک، تاپس پلی‌استر و چیپس پلی‌استر و الیاف شیشه در صنایع ریسندگی، بافندگی، فرش، پوشاک، پتو و فاستونی کاربرد دارد.

با وجود حجم عظیم فعالیت شرکت پلی‌اکریل ایران، اما این کارخانه در سال‌های اخیر به‌دلیل برخی مشکلات از جمله واردات محصولات مشابه از خارج و تأثیر حضور پشت‌پرده دلال‌ها، دچار بحران مالی شده و تشدید این وضعیت، پلی‌اکریل را تحت ماده 141 قانون تجارت قرار داده است، یعنی چیزی شبیه ورشکستگی!

وضعیت شرکت پلی‌اکریل در ماه‌های گذشته انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته ‌و با هر پیگیری، صحبت از جلسات مکرر و وعده و وعیدهایی می‌شود که قرار است مرهمی باشد بر زخم کارگرانی که ماه‌هاست چشم انتظار دست‌مزدهایشان هستند.

شرایط کنونی پلی‌اکریل نشان‌دهنده این است که این واحد بزرگ تولیدی که به‌صورت مستقیم با 2 هزار نیرو فعالیت کرده و به‌صورت غیرمستقیم با 25 هزار نیرو سر و کار دارد در شرایط بحران به سر می‌برد. حذف پلی‌اکریل به‌معنی تعطیلی فعالیت بزرگ‌ترین واحد تولید نخ و الیاف پلی‌استر در ایران و ورود رسمی محصولات خارجی است.

استاندار اصفهان درباره تلاش برای برطرف کردن مشکلات این شرکت گفت: از یکسال قبل یک کمیته 3 نفره برای حل مشکل این کارخانه در استانداری مشخص شد و از آن زمان تاکنون پیگیری‌های مستمر صورت گرفته است و هم اکنون نیز دولت روی این موضوع حساس است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دلالان وارد کننده اجناس، برخی تولیدکنندگان داخلی و غیره مخالف راه‌اندازی پلی اکریل هستند، گفت: با این وجود دولت تمام عزم خود را برای سرپانگه داشتن پلی اکریل به‌کار گرفته است و تا کنون دو بار در هیئت دولت در خصوص این مجموعه صحبت شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در قدم اول باید آرامش را به این مجموعه ادامه یابد، اظهارداشت: کارگران انسان‌های شریف باانصاف و آگاهی هستند و افرادی هستند که اگر فرصتی برای احقاق حق آن‌ها اعلام شود مطمئنا قبول خواهند کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×