» اخبار ایران و جهان » نرخ تورم به ۶.۸ درصد و رشد اقتصادی ۹ ماهه به ۷.۲ درصد رسید
اخبار ایران و جهان

نرخ تورم به ۶.۸ درصد و رشد اقتصادی ۹ ماهه به ۷.۲ درصد رسید

اسفند 14, 1395 0010

معاون اول رئیس جمهور گفت: نرخ تورم به ۶.۸ درصد و رشد اقتصادی ۹ ماهه به ۷.۲ درصد رسید.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در آئین افتتاح کارخانه سیمان مارگون بویراحمد اظهار داشت:اقتصاد کشور در سال 94 و بویژه 95  با وجود کاهش قیمت نفت به نحو مطلوبی اداره کردیم و هیچ تلاطمی نداشتیم و روند با ثبات اقتصاد کشور ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 95 که مقام معظم رهبری شعار ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” را طرح کردند تحقق این دغدغه رهبری عزیز در دستور کار دولت به طور ویژه قرار گرفت عنوان کرد: این سال در کشور با دستاوردهای خوبی روبه‌رو بوده و شاهد اقتصاد درخشان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی هستیم.

جهانگیری با طرح این موضوع که مقام معظم رهبری فرمودند با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مسئولان از اقدامات انجام شده حرف بزنند و دیگر نگویند چه باید شود ابراز کرد: در گزارش وزیران بخشی از گزارش عملکرد ارائه شده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: سال 95 با تکیه بر سیاست اقتصاد مقاومتی سال درخشانی برای کشور ایران بوده و در همه بخش‌ها شاهد تحرک خوبی بودیم.

جهانگیری با بیان اینکه طی چند سال اخیر با کاهش بهای نفت مواجه بودیم ادامه داد: در این سال‌ها کشورهای نفت خیز به سمت برداشت از ذخایر نفتی خود رفتند ولی کشور ایران با همه محدودیت‌های مالی و در تنگنا بودن توانست اقتصاد کشور را به نحو مطلوب اداره کند و روند با ثبات اقتصاد کشور ادامه یافت.

وی با تاکید بر اینکه روند کاهشی تورم در کشور ادامه دارد به طوری که هم اکنون نرخ تورم به 6.8 درصد رسیده است تصریح کرد: ایران به جرگه کشورهای با نرخ تورم تک رقمی پیوسته است.

جهانگیری ابراز کرد: طبق ارائه گزارش مرکز آمار در نشست هیئت وزیران در هفته گذشته رشد اقتصادی 9 ماهه امسال به 7.2 درصد رسیده و رشد پاییز 95 نسبت به 94، 8.9 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت مهمترین دغدغه دولت است بیان کرد: در بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی 5.7، خدمات 5.4، صنعت 10.5 و بدون نفت 5.5 درصد نیز رشد داشته‌ایم.

جهانگیری اظهار داشت: دولت در ابتدای سال برای فعال کردن 7500 کارگاه تولیدی کوچک و متوسط از طریق پرداخت تسهیلات بانکی برنامه ریزی کرد که تاکنون 22 هزار کارگاه از این تسهیلات بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تسریع در روند اجرایی 5400 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، ایجاد 12 پتروشمی و 20 میلیون دلار سرمایه گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی از جمله اقدامات انجام شده است.

جهانگیری از خرید 11.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: این میزان گندم با قیمت مناسب یعنی بیش از خرید گندم وارداتی از کشاورزان خریداری شد تا به نوعی به زندگی این قشر زحمت کش کمک کرده باشیم.

وی با بیان اینکه سال 92، 6 میلیون تن گندم وارد کشور کردیم، ابراز کرد: هم اکنون دولت دغدغه صادر کردن گندم را دارد و در پرتو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امنیت غذایی مردم تامین شده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران برای بردن پول به آمریکا امنیت ندارند اظهار داشت: کشوری که رئیس جمهورش هر روز مردم یک کشور را از ورد به آن منع می‌کند نباید برای سرمایه گذاری امنیت داشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: امسال دولت جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را برنامه ریزی کرد که تاکنون این مهم محقق شده ولی باید بر روی زمین تبدیل به کارخانه شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×