» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مبارکه: فولاد مبارکه هزینه تعمیرات جاده های شهرستان را پرداخت کند
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مبارکه: فولاد مبارکه هزینه تعمیرات جاده های شهرستان را پرداخت کند

اسفند 17, 1392 009

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از خبرگزاری مهر نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه باید هزینه تعمیرات جاده های شهرستان را به دلیل خسارات ناشی از تردد تریلی های سنگین مربوط به این کارخانه پرداخت کند چرا که نباید پول و عوارض بیت المال مردم این منطقه صرف مرمت این راهها شود.

علی ایرانپور در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه عوارض پرداختی مردم به شهرداری های این شهرستان نباید صرف تعمیرات جاده های شرکت فولاد مبارکه شود،اظهار داشت: هرساله ده ها میلیارد تومان پول بیت المال مردم به جای آبادانی شهرستان صرف مرمت راههای تخریب شده ناشی از عبور هزاران دستگاه تریلی حامل رول های ورق متعلق به این شرکت می شود.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان خود با مضیغه مالی مواجه است،افزود: این کارخانه باید هزینه تعمیرات جاده های این شهرستان را پرداخت کند.

نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی علاوه بر تردد تریلی ها روزانه بیش از 50 هزار کارگر با سرویس اتوبوس وارد شهرستان و از آن خارج می شوند که این مورد نیز فشار مضاعفی به جادها وارد کرده است.

ایرانپور متذکر شد: با استفاده از کارشناسان اداره راه و شهرسازی میزان خسارات مربوط به حمل و نقل شرکت فولاد مبارکه بر سطح جاده ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: به مدیران این شرکت فولادی هشدار می دهیم اگر در راستای حل مشکلات زیست محیطی و حمل و نقلی این کارخانه در شهرستان حسن نیت از خود نشان ندهید از طرق قانونی حقوق مردم را از شما خواهیم گرفت.

این عضو کمیسیون آب،کشاورزی و منابع طبیعی مجلس افزود: یکی از این روش های قانونی ایجاد عوارضی توسط شهرداری های شهرستان در جاده ها و اخذ عوارض از تریلی ها است که در صورت اجبار و بی تفاوتی مسوولان فولاد مبارکه به  هزینه کردن برای مرمت جاده ها به آن اقدام خواهیم کرد.

ایرانپور با اشاره به مرگبار بودن تردد وسایل نقلیه در این شهرستان، یادآور شد: شرکت فولاد مبارکه از زمان تاسیس جاده ای از بین چهار روستای لاو، آبرو، حوض ماهی و قلعه سفید ایجاد کرد که به دلیل نداشتن دور برگردان و زیر گذر تا کنون در طول دهه اخیر 12 نفر از افراد در زیر تریلی های سنگین حامل رول ورق، جان باخته اند.

وی گفت: این کارخانه وظیفه دارد که اصلاحات مورد نیاز جاده ذکر شده را برطرف کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×