» عمومی » پزشکی سلامت » ۲۷ هزار نفر در لیست پیوند اعضا/روزانه ۱۰ فوتی داریم
پزشکی سلامت

۲۷ هزار نفر در لیست پیوند اعضا/روزانه ۱۰ فوتی داریم

اسفند 4, 1395 008

رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج دانشگاه شهید بهشتی، گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار نفر در لیست پیوند عضو هستند که هر روز ۱۲ نفر به این لیست اضافه می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادبود زنده‌یاد محمدحسن قربی با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج دانشگاه شهید بهشتی و نیز خانواده این شهید برگزار و در پایان تفاهم نامه‌ای با هدف ارتقای فرهنگ اهدای عضو میان سازمان جوانان هلال احمر و مرکز پزشکی دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد.

دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، با تاکید بر ارزش والای مفهوم اهدای عضو، گفت: مشیت خداوند در این بود شهید محمدحسن قربی در لباس امدادگری و هلال احمر به رحمت خداوند برود.

وی افزود: خانواده این شهید کار بزرگی کردند که با اهدای اعضای بدن محمدحسن، رنج بیماری تعدادی را کم کردند و به تعدادی از انسان‌ها هم زندگی بخشیدند.

حبیبی با بیان اینکه در هلال احمر اهدافمان براساس تکریم و احترام انسان و انسانیت تعریف شده است، گفت: در جمعیت هلال‌احمر بر مفاهیم گسترش دوستی، کمک به انسانیت و گسترش صلح و دوستی در جمعیت هلال‌احمر تاکید شده است و هزاران نفر در سرتاسر این کره خاکی و در جهت تحقق این اهداف، داوطلبانه و بی طرفانه تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر اینکه شهید قربی یکی از امدادگرانی بود که به در راه‌ماندگان و گرفتاران کمک می‌کرد، افزود: این شهید همواره در برنامه‌های ارتقای آگاهی انسان‌ها در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه نیز شرکت می‌کرد؛ همچون «قربی» ما در هلال احمر هزاران جوان، طلبه و دانشجوی در حال فعالیت در همین زمینه‌ را داشته و داریم.

حبیبی تاکید کرد: والدین افرادی که اعضای بدن فرزندانشان را اهدا می‌کنند، همچون والدین شهدا هستند که حس می‌کنند فرزندانشان زنده هستند.

اهدای عضو یک داستان عاشقانه و معنوی است

در این مراسم دکتر فرحناز صادق بیگی رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه اهدای عضو یک داستان معنوی است، گفت: من به وضوح معنویت را در خانواده‌هایی که رضایت به اهدای عضو عزیزانشان می‌دهند، می‌بینم؛ اهدای عضو حاصل تصمیم سختی است که خانواده‌های مرگ مغزی در سخت‌ترین شرایط بدون گرفتن حق مادی و بدون اینکه بدانند گیرنده عضو کیست، با تکیه بر معنویت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به جایگاه والای شهید محمدحسن قربی اظهار کرد: اهدای عضو داستان عاشقی است؛ شهید قربی عضو داوطلب هلال‌احمر و امدادگر جاده بود که تقدیر الهی او را به این مقام والا رساند تا با مرگ مغزی جان چندین نفر را نجات دهد.

صادق بیگی تاکید کرد: ما می‌توانیم با استفاده از امکانات بزرگ هلال‌احمر که فضای بکر و پاکی است شاهد ارتقای فرهنگ اهدای عضو در ابعاد گسترده‌تری باشیم؛ چرا که ما الان ۲۷ هزار نفر را در لیست پیوند اعضا داریم که هر روز ۱۲ نفر به این لیست اضافه می‌شود و ۱۰ نفر هم به دلیل نبود پیوند، می‌میرند.

وی افزود: تاکنون یک چهارم مرگ مغزی را توانستیم به اهدا برسانیم و امیدواریم مردم نسبت به اینکه مرگ مغزی با حالت کما کاملا متفاوت است و به نوعی فوت محسوب می‌شود، برسند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×