» اخبار ایران و جهان » برف و باران و یخ در جاده‌های کشور؛ امروز و فردا سفر نروید
اخبار ایران و جهان

برف و باران و یخ در جاده‌های کشور؛ امروز و فردا سفر نروید

بهمن 30, 1395 009

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور، از اوج‌گیری برودت هوا در ساعات پایانی امشب و فردا خبر داد و از مردم خواست حدالمقدور سفر نکنند.

 

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: بر اساس تصاویر دریافتی و گزارش‌های همکارانمان در محورهای مواصلاتی کشور، شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان‌های گلستان، اصفهان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی و شرق استان تهران هستیم.

وی ادامه داد: همچنین بارش برف در محورهای گرمسار به سمنان، شاهرود به آزادشهر و شهمیرزاد به فولاد محله در استان سمنان، محور نهاوند به کرمانشاه در استان همدان ادامه دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بارش باران در اکثر محورهای استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان گزارش شده است افزود: با توجه به بارش برف و احتمال یخ‌زدگی معابر در جاده‌های استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و شرق استان تهران، همکاران ما از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در تمام محورهای این استان‌ها ممانعت خواهند کرد و تردد در این معابر تنها با داشتن زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

رحمانی ادامه داد: با توجه به مسدود شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی در استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان و فارس در جنوب کشور به دلیل سیلاب و جاری شدن سیل و همچنین جاده‌های استان‌های زنجان‌، قزوین، گیلان، خراسان رضوی و شرق استان تهران به دلیل بارش برف و کولاک، این محورها در حال بازگشایی است و با کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی، امیدواریم تا ساعات بعد، این محورها بازگشایی شود.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر اوج گرفتن برودت هوا در ساعات پایانی امشب و بامداد فردا، احتمال یخ زدگی معابر زیاد است و با توجه به این اعلام به نظر می‌رسد امروز و فردا زمان مناسبی برای سفر به نقاط شرق و شمال شرق کشور نیست لذا لازم است مسافرانی که قصد سفر به این مناطق را دارند، حتماً پیش از آغاز سفر از وضعیت جوی مسیر خود اطمینان حاصل کرده و زنجیرچرخ، سوخت کافی و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×