» اخبار ایران و جهان » ۸۰۰ هزار فقره وام ازدواج به جوانان پرداخت شد
اخبار ایران و جهان

۸۰۰ هزار فقره وام ازدواج به جوانان پرداخت شد

بهمن 28, 1395 0010

وزیر ورزش و جوانان  گفت: ۸۰۰ هزار فقره وام ازدواج به جوانان پرداخت شد و تا پایان امسال این میزان به بیش از یک‌میلیون فقره می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مسعود سلطانی فر ظهر امروز در دیدار جوانان، سازمان‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های ورزشی استان لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: حرکت  توسعه استان  در عرصه‌های مختلف سرعت قابل‌توجهی گرفته و امیدواریم با همکاری نمایندگان و مسئولان استان در سال‌های آینده بسیاری از مسائل و مشکلات استان که در مسیر حل شدن قرارگرفته یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی افزود: با این همدلی و وحدتی که بین مجموعه استان لرستان قرار دارد آینده استان را خوب ارزیابی می‌کنیم و مجموعه دولت در بخش‌های  مختلف حمایت‌های لازم را توسط وزارت خانه‌های مختلف انجام می‌دهد و تمرکز ویژه‌ای به برخی استان‌ها ازجمله استان لرستان وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: جوانان مطالبات و خواسته‌هایی در راستای اشتغال، ازدواج، تحصیل، اوقات فراغت دارند که مسائل اشتغال، ازدواج، تحصیل و مسکن  به‌عنوان نیازهای اولیه و مسائل اوقات فراغت به‌عنوان مسائل معنوی مدنظر است که مسائل مرتبط با وزارت و جوانان و مابقی دستگاه‌هایی  که متولی امور فرهنگی و اجرایی هستند دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در سه سال و نیم گذشته در چند عرصه توانسته‌ایم قدم‌های خوبی برداریم ازجمله افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با جوانان بوده به‌طوری‌که تعداد سازمان‌های مردم‌نهادی که در  ارتباط با وزارت ورزش و جوانان که در کل  کشور کمتر از 50 تا بود در حال حاضر  به حدود هزار و 500 تا رسیده است و تا چند ماه آینده به مرز دو هزارتا می‌رسد.

سلطانی فر تصریح کرد: مسئولان ورزش و جوانان استان لرستان هر چه سریع‌تر تلاش کنند پرونده‌های بلاتکلیف در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد را تشکیل داده و مجوز بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: وام ازدواج سال گذشته از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافت  و امسال دولت و مجموعه سیستم بانکی کارنامه روشن و امیدوارکننده‌ای دارد و تا پایان دی‌ماه حدود 800 هزار فقره وام 10 میلیون تومانی ازدواج به جوانان پرداخت شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بیش از 200 هزار وام  تعیین شعبه و ابلاغ‌شده است  که تا پایان سال تعداد  وام‌های ازدواجی که  پرداخت می‌شود به بیش از یک‌میلیون فقره خواهد رسید و همین روال سال آینده نیز استمرار خواهد یافت تا بتوانیم از این محل تلاش بیشتری برای  حل مشکلات ازدواج جوانان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: فرصت‌های خیلی خوبی برای تعامل با جامعه جهانی، فدراسیون و محافل جهانی مرتبط با ورزش ایجادشده تا بتوانیم میزبانی مسابقات جهانی، بین‌المللی و آسیایی را داشته باشیم.

سلطانی فر افزود: رویکرد فدراسیون‌های جهانی گسترش تعامل با ایران پس از برجام بسیار افزایش‌یافته و شرایطی فراهم‌شده تا بتوانیم کرسی‌های مختلفی را در فدراسیون‌های جهانی کسب کنیم.

وی عنوان کرد: اگر مسابقات جهانی بانوان جهان با حضور 63 شطرنج‌باز بزرگ دنیا در تهران برگزار می‌شود اتفاق بزرگی است و اگر مسابقات جام جهانی  کشتی را در کرمانشاه افتتاح می‌کنیم، یک ماه دیگر مسابقات جام جهانی کشتی نیز برگزار می‌شود و  تقاضای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتسال 20 20  را داریم و مسابقات بین‌المللی ساحلی را برگزار می‌کنیم همه حکایت از رویکرد بسیار مناسب جامعه جهانی بعد از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها است؛ در راستای گسترش رابطه با ایران قدم‌های خوبی برداشته‌شده و  امیدواریم با گسترش تعاملات بتوانیم به رشد و توسعه ورزش کمک کنیم.

وزیر ورزش بیان کرد: به فدراسیون‌های مختلف توصیه‌شده تا حد امکان مسابقات بین‌المللی را از تهران خارج کرده و استان‌ها میزبانی کنند، در استان امکانات خوبی وجود دارد که باید پیگیری کنید تا برخی از مسابقات بین‌المللی بتواند در استان لرستان برگزار شود.

وی تصریح کرد: اینکه سرانه ورزشی استان 55 صدم مربع است آماری اشتباه است چراکه این سرانه فقط مربوط به اماکن مرتبط با وزارت ورزش و جوانان است، امروز در سراسر کشور اماکن ورزشی زیادی داریم که آموزش‌وپرورش، نیروهای مسلح، دانشجویان، شهرداری‌ها و مردم استفاده می‌کنند.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: در هیچ نقطه کشور آمار مربوط به اماکن ورزشی در آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، وزارت کار، نیروهای مسلح و شهرداری‌ها مورد محاسبه قرار نگرفته است.

وی گفت: اگر حدود 9 هزار مکان ورزشی در اختیارداریم بیش از 15 هزار مکان ورزشی در اختیار مابقی مجموعه‌ها است که اگر اضافه شوند سرانه‌های ورزشی بیش از این ارقام خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در نقاط محروم‌تر امکانات بیشتری باید داشته باشیم که تلاش می‌کنیم سال آینده با توجه به منابع بسیار خوبی که با کمک مجلس  و نمایندگان اختصاص پیداکرده به توسعه ورزش در استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق محروم کمک کنیم.

وی افزود: در بخش بانوان، جانبازان، معلولان، امور روستایی و عشایری و در بخش دانش‌آموزی که همه منابع باید به استان‌ها داده شود امیدواریم ظرف دو الی سه سال آینده با استفاده از این منابع تا حدود زیادی نابرابری و عدم توازن را از بین ببریم.

سلطانی فر عنوان کرد: سال آینده با توجه به منابع جدیدی که در برنامه ششم پیش‌بینی‌شده به‌طور حتم تحول بزرگی در بخش ورزش و جوانان ایجاد شود چراکه 20 درصد از این رقم را باید در بخش اشتغال و ازدواج جوانان هزینه کنیم.

وی بیان کرد: در مرحله نخست باید بتوانیم پروژه‌های با پیشرفت  فیزیکی بالا را در دستور کار خود قرار دهیم، با برنامه‌ریزی که انجام‌شده سالن سرپوشیده دومیدانی در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و استادیوم 15 هزارنفری نیز که متولی آن راه و شهرسازی است با معاون وزیر راه و شهرسازی صحبت شده که قول دادند در دهه فجر سال آینده این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: قول می‌دهیم با امکاناتی که داریم به‌گونه‌ای حرکت کنیم که عدم توازن‌ها را به‌ویژه در بخش بانوان از بین ببریم.

وی گفت: تیم خیبر وضعیت خوبی داشت والان نیز این ظرفیت را دارد که ظرف دو الی سه سال آینده خود را بالا ببرد و اسپانسر قوی انتخاب کنیم که تنور فوتبال در استان لرستان همانند گذشته داغ باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×