» اخبار ایران و جهان » کلیات طرح ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد
اخبار ایران و جهان

کلیات طرح ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد

بهمن 23, 1395 0021

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس گفت:کلیات طرح برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی بری اشتغال روستاییان در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده است.

 

غلامرضا کاتب در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره طرح اشتغالزایی برداشت 1.5 میلیارددلاری از صندوق توسعه ملی گفت: کلیات  طرح برداشت 1.5 میلیارددلاری تصویب شده است، بعد از بررسی قرار است درصحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جزئیات اجرای این طرح از سوی دولت ارائه شده است افزود:کمیسیون برنامه و بودجه باید پس از جمع بندی نهایی این طرح را به صحن علی ارسال کند.

کاتب با بیان اینکه ایجاد طرح اشتغالزایی به صورت ارائه تسهیلات است گفت: اجرای این طرح نیاز به آورده از سوی متقاضیان ندارد. هنوز نرخ سود این تسهیلات مشخص نشده است، ممکن است بخشی از این تسهیلات قرض الحسنه و بخشی دیگربا نرخ سودی مشخص باشد.

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام افراد حقیقی و حقوقی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند گفت: این طرح از آغاز برای سراسر استان ها با الویت مناطق محرومیت اجرایی می شود. استانی به عنوان پایلوت نخواهد بود.

وی درباره ضمانت روستاییان برای دریافت این تسهیلات گفت: این طرح به گونه‌ای تصویب می شود تا وثایق دریافتی از متقاضیان صرفاً وثایق روستایی باشد چرا که امکان تامین وثایق شهری برای روستاییان وجود ندارد.

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  هدف اصلی این میزان برداشت پول  از صندوق توسعه ملی از سوی دولت افزایش اشتغال روستاییان و مناطق محروم  است که قرار است با نرخ کارمزد 4 درصد پرداخت شود تا روستاییان توان بازپرداخت آن را داشته باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×