» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » جوان25 ساله از اجراي حکم قصاص رهايي يافت
اخبار شهرستان مبارکه

جوان25 ساله از اجراي حکم قصاص رهايي يافت

آبان 1, 1392 0017

به گزارش پرتال مرجع شهرستان مبارکه و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، یک جوان 25ساله محکوم به قصاص نفس، روز یکشنبه 28 مهرماه سال جاری درلحظه اجرای حکم با پیگیری‌های شرکت فولادمبارکه اصفهان و اخذ رضایت ازاولیای دم ازدارمجازات رهایی یافت.

این جوان باحکم مراجع قضایی پس از 7سال محکومیت در زندان به جرم قتل نفس محکوم به قصاص نفس شده بود.

مهرداد محمدی در سال 85 در درگیری باجوان 25 ساله دیگری به نام مجید رفیع‌زاد، ئی را به قتل رسانده بود اما با پیگیری مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و دستور پیگیری به روابط عمومی طی چند جلسه نشست و گفت‌وگو با پدر، مادر و برادران مقتول و بیان فرامین و دستورات دین مبین اسلام درخصوص بخشش و گذشت این جوان، با اخذ رضایت از پدررو مادر مقتول مورد عفو بزرگوارانه این خانواده قرار گرفت و فرصت مجدد برای زندگی و اصلاح به دست آورد.

شرکت فولادمبارکه اصفهان در راستای تحقق مسئولیت‌های فرهنگی، اجتماعی درسال جاری باکمک‌های شایان به ستاد دیه استان اصفهان مقدمات آزادسازی بیش از 250 نفراز زندانیان جرائم غیرعمد را محقق کرده است.

این شرکت هم اکنون دراقدامی ارزشمند جان جوانی 25 ساله‌ای را از اجرای حکم قصاص نفس نجات داده او را به آغوش گرم خانواده بازگردانده است.

در صحنه زندگی بشر کمتر کسی را می توان یافت که از عیب پاک بوده و از لغزش مصون باشد،اگرهم چنین افرادی پیدا شوند،بسیارنادرند،زیرا انسان همواره گرفتارکشمکش غرایز حیوانی و تمایلات عالی انسانی خویش است و هرکاری که از او سر می زند، فرآیند نزاع این دو نیرواست.

به طور طبیعی نمی توان انتظار داشت همه کارهای یک فرد درست و پسندیده باشد، هرکس به مقتضای حال خودکم و بیش لغزش‌هایی دارد.

زیان ناشی ازاین لغزش‌ها، همیشه منحصر به خود انسان نمی شود بلکه در مواردی گریبان دیگران را نیز می گیرد و موجودیت و منافع آنان را به خطر می اندازد.

گذشت یکی از اصول اساسی برخورد با لغزش‌ها است، قرآن کریم حتی درهمان آیاتی که کیفر ومجازات را برای مجریان و گناهکاران تشریع می کند، مؤمنان رااز خطر و زیان آنان برحذر می دارد گذشت و چشم پوشی از خطایشان را بعنوان یک ارزش برتر مطرح می سازد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×