» اخبار ایران و جهان » ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به این زودی لغو نخواهد شد/ احتمال افزوده شدن کشورهای جدید به لیست
اخبار ایران و جهان

ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به این زودی لغو نخواهد شد/ احتمال افزوده شدن کشورهای جدید به لیست

بهمن 13, 1395 0016

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت که فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به این زودی لغو نخواهد شد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 77 کشور مسلمان اجرا شده و این مساله مشکلات زیادی را برای مهاجران و پناهجویان این کشورها به وجود آورده است، جان کیلی وزیر امنیت داخلی آمریکا تاکید کرد که این فرمان اجرایی احتمالا به این زودی لغو نخواهد شد.

ترامپ در تازه ترین اقدام خود سالی ییتس دادستان کل آمریکا را به خاطر عدم حمایت از فرمان اجرایی اش در قبال مهاجران خارجی، برکنار کرد.

علی رغم این اقدام ترامپ، هنوز مخالفت های زیادی با این فرمان جنجالی در داخل و بیرون دولت آمریکا وجود دارد. حدود 900 نفر از مقام های وزارت خارجه آمریکا با امضای بیانیه‌ای از این تصمیم ترامپ انتقاد کرده اند.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این اقدام مقام های وزارت خارجه آمریکا گفت: کاخ سفید از امضای این بیانیه آگاه است ولی به مقام های وزارت خارجه هشدار می دهد که یا باید برنامه مورد نظر رئیس جمهور را اجرا کنند یا می توانند بروند.

مقام های امنیت ملی دولت اوباما و دولت جورج دبلیو بوش نیز با ارسال نامه‌ای به دولت ترامپ هشدار داده اند که این فرمان اجرایی می تواند در بلند مدت به ضرر امنیت ملی آمریکا باشد. آنها هشدار داده اند که این تصمیم ترامپ یک اقدام غیر ضروری است که می تواند در نهایت موجب تشدید تبلیغات خشونت آمیز و افراطی شود.

فرمان اجرایی ترامپ در ممنوعیت ورود مهاجران از 7 کشور اسلامی نیز با مخالفت و انتقاد رهبران اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ترزا می نخست وزیر بریتانیا روبرو شده است.

جان کیلی در ادامه افزود: احتمال افزوده شدن نام سایر کشورها به این فهرست وجود دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×