» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » بهره برداری از ۵ پروژه عمرانی شهرداری مبارکه همزمان با ایام دهه فجر
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

بهره برداری از ۵ پروژه عمرانی شهرداری مبارکه همزمان با ایام دهه فجر

بهمن 2, 1395 0010

شهردار مبارکه از افتتاح پنج پروژه عمرانی، خدماتی و ورزشی همزمان با دهه مبارک فجر در شهرمبارکه خبر داد.

محمد شرفا با بیان اینکه این پروژه ها هم اکنون در  مراحل پایانی اجرا است  گفت: پروژه های باغ بانوان،خیابان شهدای طاهری، بلوار آزادگان(سردار شهید بابایی)، ایستگاه پلیس راهور و پارک محله ای خیابان اباذر از جمله طرح های در حال اجرا و قابل افتتاح شهرداری مبارکه می باشد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت کارهای شهرداری است گفت: سال 95 رکود اقتصادی در کشور حاکم بود و به تبع آن شهر مبارکه هم از آن مستثنی نبود اما با برنامه ریزی هایی که در شهرداری انجام شد پروژه هایی را که بخشی از آن آماده شده و یا کار شده بود و مورد نیاز شهروندان بود ادامه دادیم.
شرفا با بیان این‌که شهرداری مبارکه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، چندین پروژه در دست اجرا دارد، اظهار کرد: مدیریت شهری مبارکه شعار سال 1395 را با اقدام و عمل خود به معنی واقعی کلمه تحقق بخشیده و چندین پروژه عمرانی، ورزشی، خدماتی و رفاهی در دست اقدام دارد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرای آسفالت سطح شهر با هزینه حدود 4 میلیارد تومان  انجام شده است خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه‌های یادشده، اقدامات مهم خدماتی نیز از قبیل آسفالت، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی گسترده معابر از اول سال تاکنون انجام شده و تا آخر سال نیز ادامه خواهد داشت.
شرفا با بیان اینکه شهرداری مبارکه اهتمام جدی برای خدمت به شهروندان را در دستور کار دارد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که در سطح شهر بر اساس اولویت‌‌بندی‌ها و نیازمندی‌هایی که در مناطق مختلف شهر انجام می‌شود آسفالت معابر و شریان‌های اصلی است و در سال جاری حدود 40 میلیارد ریال در خصوص آسفالت معابر توسط شهرداری هزینه شده است.
وی افزود: در سالجاری با وجود اینکه  از نظر مالی هم با مشکلاتی مواجه بودیم اما مردم و پیمانکاران با ما همکاری و همراهی کردند و کارها به خوبی اجرا شد .
شهردار مبارکه افزود: تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم بست تا با همراهی شورای اسلامی شهر و شهروندان عزیز مبارکه، این شهر را به شهری آبادتر و پویاتر تبدیل کنیم.
وی با اشاره به پروژه ادامه بلوار آزادگان و تکمیل فاز دوم رینگ ترافیکی شهر، افزود: این بلوار حد فاصل خیابان جانبازان تا خیابان شهید ایرانپور بعنوان یکی از پروژه های شهر مبارکه بصورت امانی با تلاش ها و زحمات کارکنان شهرداری در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این پروژه با نام بلوار سردار شهید بابایی نامگذاری شده و در حال حاضر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است، افزود: زیرسازی این پروژه انجام شده و جدول گذاری آن هم شروع شده است.
شهردار مبارکه گفت: برای این پروژه 5 میلیارد ریال اعتبار بصورت امانی در نظر گرفته شده و تملک و آزادی سازی آن هم با هزینه 3 میلیارد و یکصد میلیون ریال انجام شده است.
وی با اشاره به اهداف اجرای این پروژه افزود: ساماندهی و تفکیک ترافیک عبوری و شهری، تسهیل دسترسی بین مراکز جمعیتی شهر و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت از مهمترین اهداف اجرای این پروژه محسوب می شود.
شرفا با بیان اینکه آسفالت بلوار ازادگان(سردار شهید بابایی) در ادامه برنامه اجرا خواهد شد افزود: امیدواریم بتوانیم این پروژه را هم در دهه مبارک فجر یا تا پایان سال جاری افتتاح کنیم.
وی همچنین با اشاره به راهكارهای براي توسعه و حل مشكلات محله نصيرآباد، گفت: عملیات محوطه سازی پارکهای محله ای نصیرآباد با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال در حال حاضر در 6 هزار متر مربع  با  80 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.
شهردار مبارکه با بیان اینکه نصب وسایل بازی استاندارد و نصب کفپوش مناسب در کنار محوطه سازی انجام شده است، گفت:این عملیات با هدف بهبود فضای شهری و مناسب سازی فضای تفریحی کودکان اجرا شده است.
وی افزود: تلاش ما بر این است که بتوانیم پنج پروژه را تا پایان سال کامل کرده و به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا پنج پروژه باغ بانوان، خیابان شهدای طاهری، بلوار شهید بابایی، ایستگاه پلیس و پارک محله خیابان اباذر را جهت افتتاح در دهه مبارک فجر آماده کنیم.
شهردار مبارکه افزود: آمادگی شهرداری برای بهره برداری از این پروژه ها جهت حضور مسئولان استان به استانداری اعلام شده است.
وی با بیان اینکه بودجه سالجاری شهرداری مبارکه نزدیک به 95 میلیارد تومان بوده است، گفت:  متاسفانه تا کنون حدود 40 درصد آن وصول شده و این رقم پایینی است.
شهردار مبارکه گفت: قسمت عمده بودجه شهرداری مبارکه مربوط به مالیات ارزش افزوده  بوده و بخشی از آن هم مربوط به عوارض محلی شهر است.
وی گفت: شرایط اقتصادی نا مناسب، کاهش ساخت و ساز و عدم پرداخت عوارض نوسازی و عوارض کسب و عوارض ساخت و ساز تاثیر زیادی بر کاهش درآمدهای  محلی شهر به جا گذاشته است.
شرفا گفت: مردم و پیمانکاران همراهی خوبی با شهرداری داشته اند و با وجود کاهش 50 تا 60 درصدی درآمد تا پایان آذرماه ، امیدواریم بتوانیم در ماههای باقیمانده از سال بخشی از این کاهش درآمد را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه با تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه مباحث درآمدی شهر را پیگیری خواهیم کرد افزود: با بهبود و تقویت وضعیت در زمینه ساخت و ساز ها در شهر و افزایش پرداخت های ارزش افزوده، اوضاع مالی شهرداری هم بهبود پیدا خواهد کرد.
شهردار مبارکه گفت:پروژه ها و کارهای عمرانی شهرداری در وضعیت نا مناسب اقتصادی و مالی هم تعطیل نشده و حتی در این شرایط هم سعی کردیم تا کارهای عمرانی را در شهر انجام دهیم.


به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×