» اخبار ایران و جهان » رسیدگی به پرونده «ع.ز.م» طولانی می شود/ آخرین وضعیت پرونده مرتضوی
اخبار ایران و جهان

رسیدگی به پرونده «ع.ز.م» طولانی می شود/ آخرین وضعیت پرونده مرتضوی

دی 29, 1395 008

رئیس کل دادگستری استان تهران، آخرین وضعیت پرونده متهم جدید نفتی(ع.ز.م) و سعید مرتضوی را تشریح کرد.

 

غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی و علت طولانی شدن رسیدگی به این پرونده، گفت: به لحاظ کثرت ورودی ها به دادگاه تجدید نظر و روندی که آیین دادرسی کیفری در ماده ۴۵۰۰ برای پرونده های تجدید نظر گرفته است، عموما فرایند تجدید نظرها طولانی شده است و اختصاصی به پرونده سعید مرتضوی ندارد چرا که عموم پرونده ها همین طور است.

وی با اشاره به انتقاد مردم در این خصوص، افزود: بسیاری از مردم از طولانی شدن روند رسیدگی ها در مرحله تجدید نظر گلایه مند هستند و تلاش می کنیم با تقویت کار بررسی ها را تسریع ببخشیم، پرونده سعید مرتضوی هم مثل سایر پرونده ها تا مرحله تجدید نظر را طی کند، مشمول فرآیند قانون شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت ع. ز.م متهم جدید نفتی، گفت: این فرد تازه وارد ایران شده است، البته از طریق دادستانی تحت تعقیب بود. شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸تهرانتحقیقات مقدماتی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه تحقیقات مقدماتی از این فرد آغاز شده است، ادامه داد: به لحاظ سنگینی و خاص بودن پرونده تحقیقات مقدماتی در دادسرا زمانبر و طولانی خواهد بود.

اسماعیلی در رابطه با دستگیری های فله ای هم توضیح داد: در دستگیری های گروهی، فله ای و چه فردی قبل از آنکه بخواهیم اقدام به دستگیری افراد بکنیم باید دلایل کافی با توجه به اتهامات افراد جمع آوری کنیم. و با ادله کافی اقدام به بازداشت افراد کنیم تا در بین بازداشت شدگان فرد بی گناه نباشد. در برخی موارد ادله ای برای فرد بزهکار وجود ندارد که باید قبل از دستگیری دلایل کافی برای اتهامات و بازداشت وی لحاظ شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×