» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ایرانپور مطرح کرد: دلایل گرانی سیب زمینی/ وزارت جهاد کشاورزی ورود کند
اخبار شهرستان مبارکه

ایرانپور مطرح کرد: دلایل گرانی سیب زمینی/ وزارت جهاد کشاورزی ورود کند

اسفند 14, 1392 0012

به گزارش سایت شمس مبارکه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه توجیه منطقی برای افزایش قیمت سیب زمینی وجود ندارد، گفت: گرانی های اخیر این ماده غذایی پر مصرف و مهم در سبد کالایی مردم به ضعف نظارتی مسئولان و سوء استفاده دلالان فرصت طلب بر می گردد.

علی ایرانپور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به گرانی سیب زمینی با بیان اینکه این افزایش قیمت در محصولات زراعی و باغی مشهود است، گفت: هیچ توجیه منطقی در این باره وجود ندارد و علت اصلی آن ضعف نظارت است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت سیب زمینی، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است به زودی قیمت ها کنترل خواهد شد، اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی دلالان و واسطه ها از این شرایط به صورت جدی بهره می برند.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه وقتی نظارت لازم صورت نگیرد دلالان و محتکران اقدام به ذخیره و انبارکردن سیب زمینی می کنند، افزود: این وضعیت باعث افزایش قیمت ها شده است که فشار روانی و نگرانی شدیدی بر مردم وارد می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر ایفای نقش تاثیرگذار وزارت جهادکشاورزی در تنظیم و کنترل بازار،گفت: اتخاذ سیاست های مناسب و نظارت و کنترل بر قیمتها و عرضه متناسب با تقاضای سیب زمینی از راهکارهایی است که باید وزارت جهادکشاورزی به صورت جدی پیگیری کند.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه عدم پیش بینی های لازم در خصوص بازار از عوامل دیگر نوسانات قیمت است، افزود: امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولان جهادکشاورزی افزایش قیمت محصولات باغی و زارعی به ویژه سیب زمینی به حداقل برسد و مردم دچار مشکل نشوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×