» اخبار ایران و جهان » وهابیت دست ساخته انگلیس برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام است
اخبار ایران و جهان

وهابیت دست ساخته انگلیس برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام است

دی 17, 1395 008

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: وهابیت دست ساخته انگلیس برای ایجاد اختلاف در جهان تشیع است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، حجت‌الاسلام عباسعلی اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، گفت: یک ربع قرن از عمر تاسیس  مجمع جهانی اهل بیت می‌گذرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد این مجمع قبل از اینها با حضور شخصیت‌های بزرگ و فرهیختگان فرهنگی و سیاسی دنیا مطرح شد و بعد از آن تشکیل شد، افزود: این مجمع مستقل و غیردولتی است و امروز حدود 700 عضو از کشورهای مختلف دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اعلام اینکه به دنبال افزایش اعضا نیستیم، اظهار کرد:در حال حاضر با 140 کشور در دنیا در ارتباط هستیم و  از هر کشور هم افراد زبده‌ای انتخاب می‌شوند و به عضویت  مجمع در می‌آیند.

اختری  با بیان اینکه مجمع اهدافی را دنبال می‌کند، ادامه داد:  مذهب تشیع امروز با پشتیبانی ایران شکل گرفته اگرچه در طول تاریخ شبهاتی را در این مورد عنوان کرده‌اند. برای اینکه دیگران هم بدانند می‌گویم شیعه‌گری در دو زمینه تشکل گروهی و مذهبی و دیگری در وجود مفهومی معنا دارد.

وی اظهار کرد: از نظر تشکلی تشیع از سابقه‌دار‌ترین گروه‌های اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اعلام اینکه در زمان امام علی(ع) شیعه تبلور پیدا کرد، گفت: در عاشورا و کربلا هم امام حسین و یارانش در خطاب به دشمنان آنها را شیعه ابوسفیان عنوان می‌کنند. از نظر علمی و فقهی هم زمان امام جعفر صادق(ع) این مذهب به عنوان مذهب جعفری تشکل خود را به دست آورده و تا آن زمان تشکل دیگری از دیگر مذاهب وجود نداشت.

حجت‌الاسلام اختری افزود: از نظر مفهومی هم از زمان پیامبر(ص) با نزول آیات شریفه قرآن در فضائل اهل بیت از پیامبر نقل شده است.

وی ادامه داد: در برابر اقبالی که نسبت به اسلام وجود دارد توطئه‌هایی هم وجود دارد. در راس آنها انگلیس است که از سال‌ها نیرنگ و توطئه در جهان اسلام و ایجاد تشکل‌های اختلاف‌افکن را ایجاد کرده که مهمترین آنها بهائیت و وهابیت بود. این جریان امروز در چند قالب علیه شیعیان فعالیت می‌کنند. آمریکا و اسرائیل هم در این حرکت می‌دمند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: امروز شاهد تشکیل گروهک‌های طالبان و داعش هستیم که همه دست پروده همین کشور‌ها هستند و از حامیان آنها آل‌سعود جنایتکار است. تشیع و پیروان اهل بیت در عین روابط دوستانه باید از اساس مکتب خودمان هم حمایت کنیم. این مجمع براساس وحدت تلاش می‌کند به زبان‌های مختلف اقدام کند. در همین راستا بیش از 2 هزار کتاب منتشر کردیم و بنیاد‌ها و خبرگزاری داریم که نیاز به پشتیبانی و کمک حوزه‌های علمیه است که ما را در این مسیر کمک کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×