» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ایرانپور: تداوم چترحمایتی دولت از نان و لبنیات در فاز دوم /هدفمندی یارانه ها هم کیفیت نان را بهتر نکرد
اخبار شهرستان مبارکه

ایرانپور: تداوم چترحمایتی دولت از نان و لبنیات در فاز دوم /هدفمندی یارانه ها هم کیفیت نان را بهتر نکرد

اسفند 12, 1392 0012

به گزارش سایت شمس مبارکه  عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه اجرای هدفمندی یارانه ها هم نتوانست کیفیت نان را ارتقاء دهد، گفت: ارتقای کیفیت نان از راهکارهای مهمی است که در فاز دوم هدفمندسازی باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

علی ایرانپور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها بر قیمت آرد و نان، گفت:  در فاز اول هدفمندسازی یارانه ها که سال 89 عملیاتی شد،  پیش بینی این بود که  آزاد سازی یارانه ها و افزایش قیمت نان منجر به مصرف بهینه و جلوگیری از دورریز و اسراف نان شود اما در عمل دیدیم که این انتظار برآورده نشد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کاهش  ضایعات و دور ریز نان از اهداف هدفمندسازی یارانه ها بود، تصریح کرد: در فاز اول قرار بود با کاهش ضایعات و دور ریز نان ، مصرف آرد و گندم  کاهش یابد اما در عمل این اتفاق نیافتاد و حتی وابستگی ما بیشتر هم شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در فاز دوم باید راهکارهایی که به کاهش  واقعی دورریز و اسراف نان می شود مورد توجه قرارگیرد، افزود: یکی از این راهکارهای مهم بحث ارتقای کیفیت نان است.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  با تاکید بر اینکه  قیمت نهایی نان  به تنهایی تضمین کننده کاهش ضایعات نان و صرفه جویی در مصرف این ماده غذایی مهم  نیست، گفت: باید نظارتهای لازم  در خصوص تحویل  نان با کیفیت به مردم و کنترل مصرف و صرفه جویی در مصرف نان از این طریق واقعی تر شود.

نماینده شهرستان مبارکه در مجلس با اشاره به  تاثیر مستقیم قیمت آرد و نان بر قیمت سایر محصولات غذایی، تصریح کرد: آرد و نان و شیر جز مواد غذایی هستند که با افزایش قیمت آنها  قیمت سایر محصولات غذایی  و فراوردهای لبنی نیز افزایش پیدا می کند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  شورای اسلامی بابیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده از شب عید و آغاز سال نو برنامه افزایش قیمت را در دستور کار خود دارد، یادآورشد: گرانی نان قطعی است اما باید راهکارهای نظارتی لازم در این راستا اجرایی شده و از افزایش نامتعارف قیمت پیش گیری شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×