» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: محدودیت باعث گرایش جوانان به شبکه های ماهواره ای، گروههای تلگرام و باعث خارج شدن از چارچوب اسلام خواهد شد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: محدودیت باعث گرایش جوانان به شبکه های ماهواره ای، گروههای تلگرام و باعث خارج شدن از چارچوب اسلام خواهد شد

دی 15, 1395 009

علی اصغر ذاکری فرماندار در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و کارگروه بانوان و خانواده شهرستان مبارکه افزود: جامعه ما و افرادی که مخاطب ما هستند اکثرا جوان می باشند وانتظاراتی از اعضای این کمیته ها و جلسات دارند و وظیفه ما محقق نمودن انتظارات آنها و ایجاد امید برای آنها است.

فرماندار مبارکه با بیان اینکه ناامیدی در جامعه ای برابر با سست شدن پایه های آن و نابودی آن جامعه است،عنوان نمود: عدم توجه به جوانان،ایجاد بی انگیزگی و نا امیدی در بین جوان آفت ها و آسیب های فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به گرایش به مواد مخدر،شبکه های خارجی و بیگانه،گرایش به فرار از کشور و… اشاره نمود .

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه صرفا برگزاری جلسات و بالا بردن آمار جلسات برای جوانان مفید نخواهد بود، به ادارات ذیربط از جمله شهرداری ها ، ورزش و جوانان،فرهنگ و ارشاد اسلامی و… تاکید کرد: با به کارگیری از ظرفیت های شهرستان وگروههای فرهنگی – هنری زمینه را برای ایجاد امید به آینده و نشاط  جوانان مهیا نمایند.

ذاکری عدم اقدام به موقع و سریع در حوزه جوانان را زنگ خطری برای شهرستان اعلام نمود و خاطر نشان ساخت : اگر اقدامی نکنیم فرق و مذاهب مختلف و دشمنان با تبلیغات دروغین جوان را از دین خارج نموده و  به انحراف می کشاند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم هیچ کس برای جوانان ما تصمیم بگیرد ،عنوان کرد: به جوان باید امید، آینده نگری و نشاط القا کنیم ؛ محدودیت باعث گرایش جوانان به شبکه های ماهواره ای،گروههای تلگرام و در نهایت باعث خارج شدن از نظارت و چارچوب اسلام خواهد شد که مقصر آن ما هستیم.

فرماندار مبارکه به مشکلات جوانان شهر علامه مجلسی اشاره نمود و افزود: کمیته ای ویژه در شهر مجلسی با محوریت امام جمعه،شهردار،امور بانوان فرمانداری،و دیگر ادارات مرتبط با حوزه جوانان برگزار گردد و مشکلات را رصد نموده و برای ایجاد نشاط و برنامه های فرهنگی موثر برنامه ریزی نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد از اقداماتی که توسط دولت تدبیر و امید در حوزه جوانان انجام شده است اطلاع ندارند ، تاکید نمود : اداره ورزش و جوانان با حضور در نمازهای جمعه و مدارس شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات دولت در حوزه جوانان نسبت به آگاه سازی جوانان اقدام نمایند.

ذاکری در پایان از اداراه ورزش و جوانان خواست :در هر شهر با محوریت امام جمعه،شهردار،ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،تبلیغات اسلامی و امور بانوان همان شهر کمیته فرعی ستاد ساماندهی جوانان تشکیل گردد و مشکلات جوانان رصد و گزارش آن در جلسات اصلی ستاد به منظور تصمیم گیری ارائه گردد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×