» اخبار ایران و جهان » ۷ استان پایلوت اجرای طرح “ریشه‌کنی بی‌سوادی” در روستاهای کشور شدند
اخبار ایران و جهان

۷ استان پایلوت اجرای طرح “ریشه‌کنی بی‌سوادی” در روستاهای کشور شدند

دی 13, 1395 009

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی گفت: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در روستاها، در ۷ استان کشور در حال اجرا است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد مهدی‌زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی این طرح در 7 استان کشور که شامل یزد، سمنان، قم، خراسان جنوبی و خراسان‌شمالی در حال اجرا است و در این طرح بی‌سواد در روستا تا آبان سال بعدی به صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح بن‌های یک میلیون تومانی به عنوان پاداش به باسوادان داده می‌شود و به تدریج این طرح در همه استان‌های کشور، ابتدا در روستاها و سپس شهرها به اجرا در می‌آید.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور تاکید کرد: در سرشماری سال 90 کشور بیش  از 3 میلیون و 450 هزار نفر بی‌سواد کمتر از 50 سال شناسایی شدند که در این مدت، بیش از 2 میلیون نفر باسواد شدند و یک میلیون و 300 هزار نفر باقی مانده‌اند.

مهدی‌زاده درباره وضعیت بی‌سوادی گلستان هم اظهار کرد: بیش از 25 هزار بی‌سواد در استان گلستان وجود دارد که تاکنون 16 هزار نفر شناسایی شده‌اند که 4200 نفر آنها والدین دانش‌آموزان هستند که با اجرای طرح باسواد کردن خانواد‌ه‌های دانش‌آموزان، تا پایان اسفند فرصت ثبت‌نام به آنها داده شده تا در سال آینده والدین بی‌سواد نداشته باشیم.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور تاکید کرد: فعالیت سوادآموزی کشور پس از ادغام با آموزش وپرورش به صورت واگذاری است و ما آموزشیار دیگر نداریم بلکه با موسسات آموزشی قرارداد می‌بندیم و آنها کار آموزش را برعهده می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بیش از 60 هزار آموزش‌دهنده در سطح کشور در حال آموزش دادن به بی‌سوادان هستند که 60 درصد آنها مدارک کارشناسی و بالاتر دارند که افراد با انرژی و پرتلاشی هستند.

مهدی‌زاده افزود: ما در طرح‌های جدید از شیوه‌های مختلف آموزشی برای تدریس استفاده می‌کنیم که این شیوه‌ها از آموزش در کلاس آغاز می‌شود تا آموزش فرد به فرد و آموزش افراد بی‌سواد توسط اعضای خانواده و در منزل انجام می‌شود.

وی گفت: استان‌های سمنان، یزد، اصفهان و مازندران شرایط مطلوب سوادآموزی را دارند و استان‌های سیستان وبلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی سطح سواد مطلوبی ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×