» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » بزرگترین بودجه تحقیقات نظامی در تاریخ اتحادیه اروپا تصویب شد
اخبار ورزشی

بزرگترین بودجه تحقیقات نظامی در تاریخ اتحادیه اروپا تصویب شد

دی 12, 1395 0014

اتحادیه اروپا بودجه کلانی برای توسعه تحقیقات نظامی اختصاص داده است. به نظر می رسد تغییرات عمده جهانی و گسترش تروریسم در پس این نگرش جدید قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه علمی نیچر در گزارشی نوشت: اروپا خود را با شرایط جدیدی روبرو می بیند. بحرانهای سیاسی و حملات تروریستی تا آن حد افزایش یافته که این اتحادیه حالا برای مقابله با این شرایط چاره ای جز افزایش توان دفاعی نمی بیند و به همین دلیل اقدام به سرمایه گذاری کلانی در این زمینه کرده است.

به نوشته نیچر، این نخستین بار است که اتحادیه اروپا در تاریخ شکل گیری خود تا این حد سرمایه گذاری تحقیقاتی در زمینه امور نظامی انجام می دهد. پارلمان این اتحادیه در نخستین روز از آخرین ماه سال ۲۰۱۶ بودجه ۲۵ میلیون یورویی را از تصویب گذراند تا دور بی سابقه ای از تحقیقات نظامی در این قاره آغاز شود. بدین ترتیب پیش بینی می شود بنیان دفاعی صنعتی اروپا بزرگتر از هر زمان دیگری شده و نوآوریهای نظامی این قاره مؤثرتر از قبل به کمک ساختارهای آن بیاید.

نیچر در ادامه این گزارش آورده است: بخش قابل توجهی از این تحقیقات به حوزه الکترونیک، مواد پیشرفته، نرم افزارهای رمزگذاری و روباتیک مربوط می شود. در همین حال کمیسیون اروپایی به عنوان بازوی سیاستگذاری اتحادیه اروپا پیش بینی کرده که سرمایه گذاری ۹۰ میلیون یورویی در این عرصه تا سال ۲۰۲۰ صورت گیرد. این کمیسیون ابراز امیدواری کرده که این رقم تا سال ۲۰۲۱ تا ۵۰۰ میلیون یورو در سال افزایش یابد و این یعنی تحولی بی سابقه در تحقیقات نظامی قاره سبز.

به نوشته این نشریه معتبر علمی، اگرچه این ارقام در برابر رقم ۸۰ میلیارد یورویی مربوط به Horizon ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا که طی ۷۷ سال و برای توسعه تحقیقات علمی صرف می شود ناچیز به نظر می رسد اما در نوع خود برای امور نظامی یک بودجه بندی بی سابقه محسوب می شود. همچنین آمریکا و چین ارقام به مراتب سنگین تری صرف توسعه تحقیقات نظامی خود می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×