» اخبار ایران و جهان » دولت «باراک اوباما» عمیقاً به اسرائیل و امنیت آن متعهد است
اخبار ایران و جهان

دولت «باراک اوباما» عمیقاً به اسرائیل و امنیت آن متعهد است

دی 9, 1395 009

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود درباره فرایند به اصطلاح صلح خاورمیانه گفت: رأی آمریکا به قطعنامه اخیر شورای امنیت برای حفظ راه حل دو دولت بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که روزهای آخر وزارت خود را در دولت کنونی این کشور سپری می کند دقایقی پیش سخنرانی خود را درباره به اصطلاح صلح خاور میانه آغاز کرد.

«جان کری» وزیر خارجه کنونی آمریکا در این باره گفت: رأی آمریکا به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل (با موضوع محکومیت شهرک سازی) برای حفظ راه حل دو دولت بوده و ما این موضوع را پیشتر نیز اعلام کرده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت «باراک اوباما» عمیقاً به (رژیم) اسرائیل و امنیت آن متعهد است و همین تعهد است که وی را به پیگیریِ تحقق صلح در خاورمیانه هدایت کرده است.

کری تأکید کرد: ادامه ساخت شهرک ها در اراضی فلسطینیان در کرانه باختری توسط اسرائیل به تقویت تحقق یک دولت کمک می کند؛ اقدامی که هیچ کسی به واقع خواستار آن نیست.

وی با بیان اینکه تداوم این روند تهدیدی برای ماهیت رژیم صهیونیستی نیز به شمار می آید، افزود: با همه تهدیداتی که اسرائیل امروزه با آن مواجه است، آیا می خواهد به تشدید درگیری ها در کرانه باختری ادامه دهد؟ اگر اسرائیل مسیر یک دولتی را ادمه دهد، دیگر صلحی باقی نخواهد ماند.

وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد: دائماً نشان دادیم که حامی اسرائیل هستیم. بیش از نیمی از هزینه های نظامی ما در سراسر جهان مصروف اسرائیل شده است.

«جان کری» ادامه داد: این انتقاد که  قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به مثابه تنهاگذاشتن اسرائیل است را رد می کنیم. تقریباً هر کشوری در جهان با شهرک سازی در کنار اسرائیل مخالف است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×