» اخبار ایران و جهان » “موشک صیاد ۳” برای اولین بار در رزمایش پدافند هوایی با موفقیت شلیک شد
اخبار ایران و جهان

“موشک صیاد ۳” برای اولین بار در رزمایش پدافند هوایی با موفقیت شلیک شد

دی 8, 1395 0011

“موشک صیاد ۳” برای اولین بار در رزمایش پدافند هوایی با موفقیت از سامانه موشکی تلاش شلیک شد.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به منطقه عمومی رزمایش پدافند هوایی، در آخرین مرحله از رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 77، برای نخستین بار عملکرد قدرتمند سامانه موشکی تلاش به همراه “رادار کنترل آتش افق” مورد آزمایش و ارزیابی عملیاتی قرار گرفت و موشک این سامانه موفق شد در کسری از ثانیه شلیک شده و پهپاد دشمن فرضی را منهدم کند.

موشکی که امروز از سامانه تلاش شلیک شد، صیاد 3 بوده و این برای اولین بار است که این موشک تست عملیاتی می‌شود. پیش از این، سامانه موشکی اس 200 در سامانه موشکی تلاش برای هدف قراردادن اهداف ارتفاع بالا و برد بالا مورد استفاده قرار می‌گرفت اما از سال گذشته با به ثمر نشستن پروژه موشک پدافندی صیاد 3، این موشک به سامانه موشکی تلاش الحاق و سامانه موشکی اس 200 از بخش موشکی سامانه تلاش حذف شد.

در حال حاضر با پیوستن موشک صیاد 3 به سامانه موشکی تلاش، این سامانه تقریبا به طور کامل از تجهیزات  تسلیحات بومی بهره می‌برد و فقط در بخش رادار کشف، همچنان از رادار سامانه موشکی اس 200 استفاده می‌کند.

موشک صیاد 3، یک موشک برد بلند و ارتفاع بالا است که به گفته امیر فرج پور سخنگوی رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 7 به خبرنگار اعزامی تسنیم، این موشک تا حدود 150 کیلومتر برد دارد و می‌تواند اهداف را در فواصل بالا رهگیری و به محض ورود هدف به فاصله 150 کیلومتری، با موشک صیاد 3 آن را هدف قرار دهد.

جالب است بدانید که هر یک گردان از سامانه تلاش از 3 پرتابگر موشک 4 تایی بهره می‌برد که این پرتابگرها براساس نیاز می‌توانند موشک صیاد 2 (برای هدف قراردادن اهداف ارتفاع متوسط و برد متوسط) یا موشک صیاد 3 (برای هدف قراردادن اهداف ارتفاع بالا و برد بالا) تشکیل شوند.

طبق چارت سازمانی سامانه موشکی تلاش، هر یک گردان از این سامانه حتما باید شامل موشک‌های صیاد 2 و صیاد 3 باشد تا سامانه در برابر اهداف برد بالا و ارتفاع بالا و همچنین برد متوسط و ارتفاع متوسط، موشک مورد نیاز را داشته باشد.

همچنین امروز پس از گذشت 27 سال از دوران دفاع مقدس، سامانه‌های موشکی مستقر “در منطقه عملیاتی جزیره خارک” از جمله سامانه مرصاد با شلیک موفق موشک‌های میان برد شلمچه، به انهدام هواگردهای متخصام اقدام کردند.

(فیلم و تصاویر لحظه شلیک موشک صیاد 3 از سامانه موشکی تلاش، تا ساعتی دیگر در خبرگزاری تسنیم منتشر خواهد شد.)

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×