» اخبار ایران و جهان » ضرب‌الاجل استاندار اصفهان برای “تخلیه مدارس فرسوده”/ ۶۰ مدرسه استان قابل استفاده نیست
اخبار ایران و جهان

ضرب‌الاجل استاندار اصفهان برای “تخلیه مدارس فرسوده”/ ۶۰ مدرسه استان قابل استفاده نیست

دی 7, 1395 0013

استاندار اصفهان گفت: براساس گزارشات، حدود ۶۰ مدرسه استان به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیست و باید تا ۱۰ روز آینده این مدارس تخلیه و با هماهنگی فرمانداران، شهرداران و بخشداران نسبت به جایگزینی دانش‌آموزان اقدام شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: رویکرد عدم طرح و عمومی‌کردن مشکلات و معضلات تا قبل از این دولت ساری و جاری بود ولی هم‌اکنون رویکرد و دیدگاه دولت این است که مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، جز با مشارکت مردم قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه اجتماعی‌کردن موضوعات به عنوان یک سیاست قرار گرفته است، افزود: این موضوع در بحث مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گرفت و نتیجه‌بخش بود.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش ارائه شده درباره هماهنگی برای پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر در مدارس گفت: بیماری ایدز یک بیماری قابل مدیریت بوده و به همین دلیل آگاه‌کردن جوانان و نوجوانان بسیار مهم است.

وی افزود: براساس برنامه‌ها دانش‌آموزان سال اول متوسطه اول باید با مفاهیم، کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز آشنا شوند و آموزش و پرورش باید با قوت در این مسیر گام بردارد.

زرگرپور به ایمنی و استانداردسازی وسایل گرمایشی در مدارس اشاره کرد و افزود: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس براساس ماده 65 در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 16 هزار و 362 کلاس استاندارد شده و نزدیک به 12 هزار کلاس سیستم بخاری برای گرمایش دارند.

وی با بیان اینکه براساس گزارش در حال حاضر هیچ وسیله گازسوز غیر استاندارد در مدارس استان وجود ندارد، گفت: حدود 66 درصد از مدارس استان استاندارد سازی شده است.

زرگرپور با اشاره به حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در مدارس گفت: نامناسب بودن حیاط مدرسه، نصب غلط تجهیزات، حوادث ناشی از فرسودگی و ریزش سقف ناشی از فرسودگی از جمله این حوادث به شمار می رود.

وی با بیان اینکه حدود 60 مدرسه به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیستند و دستور تخلیه آن‌ها صادر شده، خاطرنشان کرد: این مدارس باید تا 10 روز آینده تخلیه شوند و با هماهنگی فرمانداران، شهرداران و بخشداران نسبت به جایگزینی دانش آموزان اقدام شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه برای بازسازی این مدارس باید با همکاری خیرین اقدامات لازم صورت گیرد، گفت: لیست این 60 مدرسه باید توسط اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به سرعت در اختیار رئیس شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد تا در جلسه فرمانداران و شهرداران این موضوع مطرح شود.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×