» اخبار ایران و جهان » بخشودگی صددرصدی جرائم مالیاتی تا پایان امسال/نرخ مالیات در تولید ناخالص ملی ۷ درصد است
اخبار ایران و جهان

بخشودگی صددرصدی جرائم مالیاتی تا پایان امسال/نرخ مالیات در تولید ناخالص ملی ۷ درصد است

دی 7, 1395 0013

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نرخ مالیات در تولید ناخالص ملی فقط ۷ درصد است، گفت: کارفرمایانی که بدهی دارند اگر تا پایان سال جاری بدهی خود را پرداخت کنند از امتیاز ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بهره‌مند می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سید کامل تقوی‌نژاد امروز در جلسه شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولت در استانداری خوزستان اظهار داشت: این قبیل جلسات حلال سریع مشکلات نیستند اما می‌توان با تنظیم قوانین و مقررات بسیاری از مشکلات و موانع بخش‌های خصوصی و دولتی را در آینده‌ای نزدیک حل کرد.

وی افزود: افرادی که از امور مالیاتی و مالیات اطلاع دارند نسبت به سایر افراد از موفقیت بیشتری در کسب و کار برخوردار هستند، اما باید توجه داشته باشیم که میزان پرداخت مالیات به میزان قوانین و فرآیندی که در کار انجام است محاسبه می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پرداخت مالیات حق‌الناس است، گفت: نرخ پرداخت مالیات در کشور ایران براساس شرایط اقتصادی تعیین می‌شود، اما متاسفانه در پرداخت مالیات با یک مشکلاتی مواجه هستیم که سبب کاهش کارائی مالیات و همچنین کاهش میزان مالیات می‌شود‌.

وی با بیان اینکه سهم مالیات در تولید ناخالص ملی در ایران  نسبت به سایر کشورها پایین است، گفت: در کشورهای همسایه نرخ مالیات حدود 15 الی 20 درصد است درحالی که این نرخ در کشور ما 7 درصد بوده و نیاز است که به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

تقوی‌نژاد گفت: خوزستان رتبه نخست در زمینه پرداخت مالیات را کسب کرده درصورتی که خوزستان امسال 78 درصد از مالیات پرداخت را انجام داده و تا رسیدن به صددرصد و رتبه نخست فاصله دارد.

وی تنها 4 درصد از پرداخت‌های مالیاتی مربوط به مالیات اصناف و مشاغل آزاد است، تصریح‎‌کرد: بخش خصوصی خوزستان باید نمایندگان واقعی تولیدکندگان در سازمان‌های مالیاتی باشند و کارفرمایانی که بدهی دارند اگر تا پایان سال جاری بدهی خود را پرداخت کنند می‌توانند از امتیاز صددرصد بخشودگی جرائم بهره‌مند می‌شوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×