» اخبار ایران و جهان » بارش باران و برف تا پنجشنبه ادامه می‌یابد/ تبریز ۱۶ درجه زیر صفر
اخبار ایران و جهان

بارش باران و برف تا پنجشنبه ادامه می‌یابد/ تبریز ۱۶ درجه زیر صفر

دی 7, 1395 009

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور گفت: بارشهای باران و برف تا صبح روز پنجشنبه ادامه می‌یابد و آخر هفته جوی نسبتا آرام در کشور حکمفرما خواهد شد.

 

 احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته غرب و مرکز کشور را دربر گرفته بود امروز از شمال شرق خارج شده است و سامانه جدیدی وارد کشور شد.

وی افزود: دستاورد این سامانه بارشی که امروز از غرب وارد کشور شده، بارش باران برف و وزش باد در مناطق غربی، جنوبی غربی، شمال غربی، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور است.

وظیفه تصریح کرد: در ساعت‌های آتی، بارش‌های باران، برف و وزش باد جنوب غرب، بخشهایی از شمال غرب، غرب، مرکز دامنه‌های جنوب البرز و قسمتی از سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: از فردا چهارشنبه میزان بارش‌ها در غرب کشور کاسته خواهد شد و بر شدت بارش‌ها در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور افزوده می‌شود.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: از اواخر وقت فردا چهارشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد و رفته‌رفته جوی نسبتا پایدار از صبح پنجشنبه در کشور ایجاد می‌شود.

وظیفه از وزش باد شدید در طی 24 ساعت آینده خبر داد و گفت: فردا چهارشنبه  وزش باد شدید در مرکز، شمال شرق، به وقوع می‌پیوندد و این وزش باد در تهران نیز رخ خواهد داد.

وی با اشاره به بارشهای باران و مه گرفتگی در تهران اظهار کرد: وضعیت جوی تهران در حال حاضر ابری و بارانی است و این بارشها تا 24 ساعت آینده به طور متناوب ادامه دارد.

وظیفه با اشاره به سردترین و کمترین مرکز استانها گفت: تبریز با 16 درجه زیر صفر و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان در ایران محسوب می‌شوند.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه کیفیت هوای استان تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و بیماران قرار داشت، یادآور شد: تصور می‌کنیم با وزش باد شدیدی که فردا به وقوع می‌پیوندد شاهد بهبود کیفیت هوا در تهران باشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×