» اخبار ایران و جهان » انتقاد سروری از شائبه تبلیغاتی بودن رونمایی از حقوق شهروندی توسط دولت
اخبار ایران و جهان

انتقاد سروری از شائبه تبلیغاتی بودن رونمایی از حقوق شهروندی توسط دولت

دی 7, 1395 008

پرویز سروری در تذکر خود در شورای شهر تهران با انتقاد از شائبه تبلیغاتی بودن رونمایی از حقوق شهروندی توسط دولت گفت: دولت که خودش حقوق شهروندی را رونمایی می‌کند، باید دقت کند که حق حیات یکی از عوامل اصلی حقوق شهروندی است.

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری تسنیم، پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران صبح امروز در سیصدوشانزدهمین جلسه شورا در تذکرات خود به رونمایی از حقوق شهروندی توسط ریاست جمهوری پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر ریاست جمهوری از حقوق شهروندی رونمایی کرده است، گفت: باید بر این نکته توجه داشت که هر مقدار قدرت و ثروت در زندگی مردم سهم بیشتری پیدا کنند، به‌طور طبیعی حقوق شهروندی مورد تضییع قرار می‌گیرد و باید از آن حمایت شود و حقوق شهروندی بدون آنکه تصمیم‌گیری و هدایت لازم داشته باشد تحققش امکان‌پذیر نیست و اگر فرایندهای قانونی را طی کرده باشد می‌تواند موثر باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر ادامه داد: در این رونمایی ماده یک اشاره می‌کند که شهروندان از حق حیات بهره‌مندند و این حق حیات را نمی‌شود ضایع کرد.
سروری در این خصوص ادامه داد: مسئله آلودگی هوا که در چند وقت اخیر مردم را از پا درآورده است، حق حیات مردم است.

وی با اشاره به اینکه مدتی قبل در شهرک حکیمیه احساس می‌کردم قلبم در حال ایستادن است، پرسید آیا مردم تهران حق حیات دارند. چرا قانون در این خصوص عمل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر در ادامه به برخی مصوبات قانونی برای کمک به بودجه حمل و نقل عمومی تهران اشاره کرد و گفت: باید 1139 میلیارد تومان سهم شهرداری تهران از تخلفات راهنمایی و رانندگی را دولت باید به شهرداری تهران پرداخت کند. 2 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی باید دولت بابت توسعه مترو تهران پرداخت کند، دولت 342 میلیارد تومان از محل تخصیصات بافت فرسوده به شهرداری تهران بدهکار است. 1380 میلیارد تومان در خصوص اتوبوسرانی، 5709 میلیارد تومان در خصوص توسعه مترو و 3 هزار و 928 میلیارد تومان در خصوص ایستگاه‌های مترو دولت به شهرداری تهران بدهکاری دارد.

سروری با تاکید بر اینکه ارقام بدهی دولت به شهرداری تهران قریب به 18 هزار میلیارد تومان می‌شود گفت: اینها مطالباتی است که دولت به شهرداری تهران نپرداخته است و نتوانستیم ترافیک را رفع کنیم و با توسعه حمل و نقل عمومی آلودگی را پایان دهیم. اگر حمل و نقل عمومی توسعه پیدا می‌کرد اینگونه نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه اینها حق حیات است، گفت: دولت که خودش حقوق شهروندی را رونمایی می‌کند، باید دقت کند که حق حیات یکی از عوامل اصلی حقوق شهروندی است.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با انتقاد از این رفتار دولت گفت: در غیر این صورت می‌شود چنین رونمایی را یک فرایند تبلیغاتی در آستانه انتخابات بدانیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×