» اخبار ایران و جهان » تست نسل جدید سامانه موشکی “یا زهرا ۳”/ پهپاد دشمن منهدم شد + فیلم شلیک و لحظه اصابت
اخبار ایران و جهان

تست نسل جدید سامانه موشکی “یا زهرا ۳”/ پهپاد دشمن منهدم شد + فیلم شلیک و لحظه اصابت

دی 7, 1395 0011

در دومین مرحله از رزمایش قرارگاه پدافند هوایی، نسل جدید موشک‌های پدافندی یا زهرا ۳ با موفقیت به سوی اهداف شلیک شدند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به منطقه عمومی رزمایش قرارگاه پدافند هوایی، در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7، تعدادی از پرنده‌های دشمن فرضی به اماکن و تاسیسات حساس منطقه جنوب کشور نزدیک شدند که قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با استفاده از سامانه‌های موشکی ارتفاع پایین و متوسط با این اهداف درگیر و موفق به انهدام آنها شد.

در این بخش از رزمایش، سامانه موشکی بومی یا زهرا 3 ضمن انجام عملیات کشف و رهگیری، هواپیماهای مهاجم دشمن را مورد اصابت موشک‌های خود قرار داد.

افزایش برد کشف، درگیری و دقت بالا در انهدام هدف با ایجاد تغییرات سیستمی و الکترونیکی جدید در سامانه‌ موشکی یا زهرا 3 در هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت مورد ارزیابی کارشناسان نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.

همچنین در ادامه این رزمایش، سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی آسمان که به منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با برد بیش از یکصد و پنجاه کیلومتر برای نخستین بار در این رزمایش مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سامانه موشکی یا زهرا 3 یکی از سامانه‌های بومی کشورمان است که در سال 92 رونمایی شد. این سامانه، یک سامانه متحرک پدافند هوایی با قابلیت اتصال به شبکه یکپارچه پدافندی کشور بوده و قادر است در هر موقعیتی استقرار یافته و به طور موثری ماموریت خود را انجام دهد.

سامانه موشکی یا زهرا 3 قادر است که همزمان 30 هدف را کشف و با 12 هدف را هم ردگیری کند. این سامانه موشکی از موشک‌های شهاب ثاقب بهره می‌برد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×