» اخبار ایران و جهان » ۷ استان در مه‌گرفتگی غلیظ / ادامه بارش باران و برف با ورود سامانه بارشی جدید
اخبار ایران و جهان

۷ استان در مه‌گرفتگی غلیظ / ادامه بارش باران و برف با ورود سامانه بارشی جدید

دی 5, 1395 009

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه هفت استان کشور دچار پدیده مه‌گرفتگی شده‌اند، گفت: علت این مه‌گرفتگی همراه شدن بارشها با جبهه هوای گرم بوده که در ساعتهای آینده رفع خواهد شد.

 

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده اظهار کرد: سامانه بارشی که از غرب وارد کشور شده امروز (یکشنبه) نیز به فعالیت خود ادامه داده و بارشهای برف و باران در ساعتهای آتی نیز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز به‌تدریج بارش در غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب کاهش می‌یابد و شدت بارشها در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در 24 ساعت آینده در زاگرس مرکزی تداوم می‌یابد و این گستره رفته‌رفته شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

وظیفه عنوان کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود و سامانه بارشی دیگری جایگزین آن خواهد شد که بارشهای باران و برف را برای برخی مناطق به‌دنبال دارد.

وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری، بارش باران و برف در استانهای واقع در زاگرس مرکزی و سپس جنوب غرب، غرب و رفته‌رفته در در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی سه روز آینده، بارشهای باران و برف  در جنوب غرب و غرب کشور با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وظیفه عنوان کرد: همچنین بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

وی دمای هوای تهران را پنج درجه بالای صفر دانست و گفت: تبریز با 10 درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور محسوب می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره پدیده مه‌گرفتگی در تهران و سایر مناطق کشور اظهار کرد: پدیده مه‌گرفتگی که از ظهر امروز شدت گرفته به‌سبب همراه شدن بارشهای باران با جبهه گرم ایجاد شده است و در ساعتهای آینده رفع خواهد شد.

وظیفه تصریح کرد: در حال حاضر استانهای تهران، آذربایجانها، قزوین، کردستان، ایلام و مرکزی دچار این پدیده شده‌اند که این مشکل ارتباطی به آلودگی هوا ندارد و در ساعتهای آینده نیز از سطح استانهای مذکور عبور می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×