» اخبار ایران و جهان » ترامپ: قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت برقراری صلح در خاورمیانه را دشوار خواهد کرد
اخبار ایران و جهان

ترامپ: قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت برقراری صلح در خاورمیانه را دشوار خواهد کرد

دی 5, 1395 008

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سخنانی ادعا کرد که تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری مذاکره برای برقراری صلح در خاورمیانه را دشوارتر خواهد کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی گفت: اقدام شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه‌ای که شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری را محکوم می‌کند، موجب دشوارتر شدن مذاکرات برای برقراری صلح در خاورمیانه خواهد شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است به تصویب رساندند.

آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به قطعنامه ضد شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی رأی ممتنع داد. 14 عضو دیگر به این قطعنامه رأی موافق دادند.

پیش‌نویس این قطعنامه را چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزیلند و سنگال تنظیم و به شورای امنیت سازمان ملل  پیشنهاد کرده بودند.

ترامپ افزود: شکست بزرگ برای اسرائیل و سازمان ملل که مذاکره برای صلح را دشوارتر خواهد کرد.

دونالد ترامپ پیش از این نیز در واکنش به رأی شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی با انتشار توییتی تأکید کرد: همه چیز پس از 20 ژانویه متفاوت خواهد بود.

ترامپ 20 ژانویه پس از ادای سوگند رسماً رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. ترامپ پنجشنبه از آمریکا خواسته بود تا این قطعنامه شورای امنیت را وتو کند.

اسرائیل از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به‌دلیل وتو نکردن این قطعنامه به‌شدت انتقاد کرده و گفته است، که به این قطعنامه پایبند نخواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×