» عمومی » پزشکی سلامت » مصرف روزانه آسپرین ریسک سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد
پزشکی سلامت

مصرف روزانه آسپرین ریسک سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد

دی 4, 1395 007

طبق یک مطالعه جدید در چین، شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه دوز پایین آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده (پانکراس) را کاهش دهد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست تیم مطالعه دکتر «هاروی ریش» از دانشگاه سلامت عمومی و مرکز سرطان ییل آمریکا در این باره می گوید: «این مطالعه نمی تواند یک رابطه علت و معلولی را ثابت کند. با این حال، شواهد در مورد افرادی که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و یا سرطان روده بزرگ از آسپرین استفاده می کنند، این نوید را می دهد که این استفاده آنها به احتمال زیاد خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را نیز کاهش می دهد.»

طبق آمار انجمن سرطان آمریکا، سرطان لوزالمعده اغلب به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می شود، به این دلیل که علائم آن تا زمانی که تومور پیشرفت کند، ظاهر نمی شود.

در این مطالعه جدید ۷۶۱ نفر مبتلا به سرطان لوزالمعده در شانگهای در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفتند و آنها را با ۷۹۴ نفر که سرطان نداشتند مقایسه کردند. از همه شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا آنها آسپرین با دوز پایین را به صورت منظم مصرف می کنند یا نه. گزارش شد که در مقایسه با ۱۱ درصد از بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، ۱۸ درصد از افراد غیرمبتلا به سرطان، به طور منظم از آسپرین با دوز پایین استفاده می کردند.

در نهایت این محققان تاکید کردند که آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را ۴۶ درصد کاهش دهد.

ریش در خبری که از انجمن پژوهش سرطان آمریکایی منتشر شد، گفت: «سرطان لوزالمعده نسبتا نادر است و فقط ۱.۵ درصد از بزرگسالان در طول زندگی خود با آن روبرو خواهند شد. از طرفی مصرف منظم آسپرین می تواند عوارض قابل ملاحظه برای برخی ایجاد کند، بنابراین، هر فرد باید با دکتر خود در مورد مصرف آسپرین مشورت کند.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×