» اخبار ایران و جهان » سومین روز متوالی آلودگی هوا در تهران/کیفیت ناسالم هوا برای همه افراد
اخبار ایران و جهان

سومین روز متوالی آلودگی هوا در تهران/کیفیت ناسالم هوا برای همه افراد

دی 4, 1395 1012

معاون محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون موجب استمرار آلودگی هوا در تهران شده‌ است، گفت: کیفیت هوا برای همه افراد در شرایط ناسالم قرار دارد.

 

محمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران اظهار کرد: آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که پس از ناپایداریهای جوی اخیر وارد تهران شده از روز گذشته شدت بیشتری گرفته و موجب وقوع شرایط ناسالم برای همه افراد شده است.

وی ادامه داد:  امروز شنبه چهارم دی ماه نیز دستگاههای سنجش کیفیت هوای تهران میانگین شاخص عددی 152 را اعلام کرده‌اند که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای همه افراد است.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران  ادامه داد: بیماران قلبی و ریوی، گروههای حساس، سالمندان و کودکان در شرایط کاهش کیفیت هوا باید از تردد غیرضروری در شهر و محلهای پرترافیک خودداری کنند.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با اشاره به آلوده‌ترین مناطق تهران عنوان کرد: شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در منطقه چهار تهران بر روی عدد 194 قرار دارد که آلوده‌ترین منطقه استان تهران محسوب می‌شود.

رستگاری تصریح کرد: شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شهرری، منطقه 18، منطقه 6 و دانشگاه علم و صنعت نیز بالاتر از عدد 170 قرار دارد و شرایط در این نقاط ناسالم‌تر از سایر خیابانهای تهران است.

رستگاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که وضعیت وارونگی دما و آلودگی هوا تا 24 ساعت آینده در تهران ماندگار باشد و رفته‌رفته وضعیت کیفیت هوا با ورود سامانه بارشی جدید بهبود پیدا کند.

به گزارش تسنیم، آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در روزهای گذشته کلانشهرهای کشور و به‌ویژه تهران را در برگرفته و این وضعیت از 24 ساعت گذشته شدیدتر شده است.

ساکنان تهران آخر هفته سختی را در آلودگی هوا سپری کردند و تمهیدات مسئولان استان مبنی بر تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستانهای تهران به جز رودهن، دماوند و فیروزکوه یا عدم فروش طرح ترافیک روزانه هم نتوانسته  از غلظت آلاینده‌ها بکاهد.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، مردم کلانشهرها و تهران باید حداقل تا 24 ساعت آینده آلودگی هوا را تحمل کنند و چشم به وزش باد و بارش باران داشته باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×