» اخبار ایران و جهان » چهار شکارچی در پناهگاه حیات‌وحش عباس‌آباد دستگیر شدند
اخبار ایران و جهان

چهار شکارچی در پناهگاه حیات‌وحش عباس‌آباد دستگیر شدند

دی 1, 1395 0010

اصفهان – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: چهار شکارچی پیش از اقدام به شکار توسط ماموران این یگان در پناهگاه حیات وحش عباس آباد دستگیر شدند.

 

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هم‌اکنون با توجه به قرار داشتن در فصل جفت‌گیری در بدترین فصل شکار حیات وحش قرار داریم که حیوانات بی گناه به راحتی توسط متخلفان شکار می شوند، بر این اساس میزان دستگیری متخلفان نیز به نسبت فصل‌های پیش بیشتر است.

وی افزود: بر این اساس گروه‌های گشت یگان را بیشتر کرده‌ایم و ماموران مناطق به صورت ویژه گشت‌های شبانه‌روزی برای مبارزه با متخلفانِ شکار را تشکیل داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: بر این اساس در هفته جاری با توجه به دریافت اطلاعاتی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در ارتباط با احتمال ورود یک گروه از شکارچیان حیات وحش به پناهگاه حیات وحش عباس آباد، ماموران این یگان به کنترل نامحسوس این منطقه پرداختند.

شکارچیان به بهانه گردشگری در روستا، قصد ورود به پناهگاه عباس آباد را داشتند

وی با بیان ماموران یگان در این کنترل شبانه یه یک خودروی پراید مشکوک شدند، افزود: این خودرو قصد داشت در قالب مسافر عبوری وارد پناهگاه حیات وحش عباس آباد شود.

جمشیدیان با بیان اینکه چهار سرنشین خودرو مدعی بازگشت از مشهد مقدس و قصد ورود به یکی از روستاها به قصد گردشگری را داشتند، تاکید کرد: ماموران پس از بازرسی از خودروی این افراد، اسلحه و ادوات شکار شامل یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو کوتاه، ۱۶ تیر فشنگ، کوله پشتی، چاقو، اره و دوربین دو چشمی کشف کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی های تکمیلی مشخص شد دو نفر از این افراد حدود سه سال قبل سابقه دستگیری در همان محل به جرم شکار غیرمجاز یک راس کل وحشی را دارند و متخلفان پس از تکمیل پرونده به دادگستری شهرستان نایین معرفی شدند.

شکارچیان یک راس کل وحشی دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه همچنین در هفته گذشته متخلفان شکار در موته اقدام که به شکار یک راس قوچ وحشی کرده بود، دستگیر شدند، گفت: از این افراد یک قبضه اسلحه و دوربین چشمی کشف و ضبط و متخلفان به دادگاه محلات معرفی شدند.

وی اضافه کرد: این افراد باید علاوه بر تحمل مجازات تعیین شده ۱۰ میلیون تومان نیز به عنوان خسارت به اداره محیط زیست پرداخت کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×