» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: ۱۸دی ماه روز حماسه مردم شهرستان مبارکه در سال ۱۳۵۷ نامگذاری شد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: ۱۸دی ماه روز حماسه مردم شهرستان مبارکه در سال ۱۳۵۷ نامگذاری شد

آذر 30, 1395 009

حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه مبارکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی  با بیان اینکه تجلیل از شهدا تجلیل از ایثار و فداکاری است ،تجلیل از شهدای گرانقدر مدافعین حرم را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه در شهرستان مبارکه ۶ شهید مدافع حرم دفن هستند بایستی مراسمی در خور شان و جایگاه آنها گرفته شود.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم شهرستان مبارکه در ۱۸ دی ۱۳۵۷ افزود: با توجه به قیام مردم انقلابی و همیشه در صحنه مبارکه در آن روز انقلاب در شهر مبارکه زودتر از همه جا به بار نشست که ۱۸ دی ماه در شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز حماسه مردم انقلابی شهرستان مبارکه نامگذاری می گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اضافه کرد : تنها شهید انقلاب و بانوی شهید شهرستان که در روز ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ به شهادت رسید شهیده کبری سلمانی بود که به مناسبت بزرگداشت آن روز برنامه هایی از جمله غباروبی مزار مطهر شهیده ، تجلیل از خانواده آن بزرگوار،نواختن زنگ انقلاب در مدارس وبرگزار خواهد شد.

محمدی با اشاره به تلاقی دهه مبارک فجر با دهه فاطمیه تاکید نمود : برای حفظ حرمت ایام سوگواری وفات حضرت فاطمه (س) ،جشن ها و مراسمات دهه مبارک فجر در ابتدای دهه فجر برگزار گردد.

امام جمعه مبارکه با اشاره به ۱۸ دی ماه سالروز قیام مردم شهرستان و شهادت لبانوی شهید کبری سلمانی در آن روز تاکید نمود: شورای نامگذاری شهرداری مبارکه پروژه فرهنگی،خیابان ویا مکانی را که در حال احداث است برای تجلیل از تنها بانوی شهید شهرستان به نام ایشان نامگذاری نماید.

در ادامه معاون فرماندار مبارکه با اشاره به آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی افزود: متاسفانه استفاده از فناوری های نوین و شبکه های اجتماعی تهدیدی علیه جامعه می باشد ؛ در صورتی که آماده نباشیم تمامی ارکان های اجتماعی،آداب و سنن ما را متزلزل خواهد کرد.

وی افزود: ساز و کاری در فضای مجازی از جانب دشمن شکل گرفته است که بی اعتمادی مردم به مسئولین را دامن می زند لذا باید با شفاف سازی امور نقش دشمنان را خنثی نماییم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×