» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » رئیس مجمع نمایندگان اصفهان: مشکلات پلی اکریل را تا آخر پیگیری می کنیم
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان: مشکلات پلی اکریل را تا آخر پیگیری می کنیم

آذر 21, 1395 0016

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مشکلات کارگران شرکت پلی اکریل ایران را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می کنیم.

به گزارش ایرنا، در پی پرداخت نشدن حقوق چند ماهه و نبود امنیت شغلی کارگران شرکت پلی اکریل ایران، آنان از مسئولان مربوطه، رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شده اند.
شرکت پلی اکریل ایران(اصفهان)با سابقه 40 ساله دارای دو هزار نفر اشتغال مستقیم و چندین هزار نفر اشتغال غیرمستقیم است.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین ناصر موسوی لارگانی روز شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه یک فرد عرب به نام ‘العقیلی’ این شرکت را خریداری کرده است، افزود: ما موافق اصل 44 و خصوصی سازی هستیم اما باید اهلیت افراد هم مورد بررسی قرار بگیرد.
وی گفت: فردی که شرکت پلی اکریل را خریده با بدهکاری سنگینی مواجه است و هیچکس از خانواده وی هم در این زمینه جوابگو نیست.
وی با بیان اینکه کارگران این شرکت بیش از هفت ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند، گفت: دولت 40 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارگران در نظر گرفته است.

***عملکرد موسسه ثامن الائمه***
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین گفت: عملکرد موسسه ثامن الائمه در برخی از استان ها از جمله اصفهان مثبت بوده است.
وی افزود: این موسسه در استان اصفهان بیش از دو هزار میلیارد تومان اموال و دارایی دارد اما سپرده گذارانش کمتر از 900 میلیارد تومان طلب دارند.
موسوی لارگانی با بیان اینکه تاکنون جلساتی را با مسئولان این موسسه برگزار کرده ایم، گفت: سپرده گذاران اصفهانی برای خرید اموال این موسسه اعلام آمادگی کرده اند اما هنوز به نتیجه دقیقی برای رفع این مشکل نرسیده اند.
وی افزود: این گفته بانک مرکزی که اعلام می کند این موسسه غیرقانونی بوده، قابل قبول نیست.
وی اضافه کرد: چرا بعد از جمع آوری سپرده های مردم ، اعلام می کنند که این موسسه، غیرقانونی است.
موسوی لارگانی گفت: تاکنون سپرده گذارانی که در این موسسه تا 300 میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند تعیین تکلیف شده اند و تعیین تکلیف سپرده گذاران بیشتر از 300 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

*** ضرورت برخورد مجدانه با دریافت کنندگان حقوق های نجومی***
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین با بیان اینکه دریافت کنندگان حقوق های نجومی، خطاکار و خیانتکارند،گفت: رسیدگی به حقوق های نجومی، مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان اینکه بررسی هایی که تاکنون انجام شده است برای مجلس شورای اسلامی قابل قبول نیست، افزود: مجلس شورای اسلامی برای بررسی این موضوع ماموریت هایی را به کمیسیون های مختلف داده است .
موسوی لارگانی گفت: ابتدا اعلام شد که در مجموع 930 نفر حقوق نجومی گرفته اند اما دیوان محاسبات این تعداد را فقط 350 نفر اعلام کرده است.
وی افزود: این افراد در این مدت با دریافت حقوق ها و وام های مختلف، سوء استفاده و خیانت های بزرگی را مرتکب شدند و باید به قوه قضاییه معرفی شوند.
حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه دریافت کنندگان حقوق نجومی، اعتماد مردم را به مسئولان نظام سلب کردند، گفت: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند که بعنوان مدعی العموم، این افراد را محاکمه کند و با آنها برخورد قانونی شود.

***روند رو به تزاید فرار مالیاتی از اصفهان***
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین گفت: فرار مالیاتی زیادی در کشور وجود دارد و دولت باید در این زمینه برنامه ریزی کند.
وی با بیان اینکه گریز سرمایه گذاران از اصفهان خیلی زیاد شده است، گفت: سرمایه گذاران اصفهانی بدلیل بالابودن مالیات در این استان در سایر استان ها سرمایه گذاری می کنند.
***تعطیلی کارخانجات در اصفهان***
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه میانگین بیکاری در استان 3 درصد از میانگین بیکاری در کشور بالاتر است، افزود: بیشتر کارخانه های تولیدی این استان تاکنون یا تعطیل شده یا در حالت نیمه تعطیل هستند و تنها با 20 یا 40 درصد از ظرفیت خود کار می کنند.
وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 95 بیش از 16 هزار نفر در استان اصفهان بیکار شدند، گفت: آزمون هایی برای جذب نیرو در نهادها و ارگان های مختلف برگزار شده اما هنوز مشغول بکار نشده اند.
وی افزود: در سال 91 حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان از اصفهان به خزانه دولت واریز شد اما مبلغ واریزی از استان در سال 95 به شش هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

*** هدف غایی داعش در ضربه زدن به ایران****
حجت الاسلام موسوی لارگانی همچنین اعلام کرد: هدف اصلی تکفیری ها و داعشی از اقدامات خود در کشورهای منطقه، رسیدن و ضربه زدن به ایران است.
وی با بیان اینکه هدف آنها سرکوب بشار اسد نیست، افزود: در صورتی که در کشورهای سوریه و عراق با آنها مقابله نمی کردیم، امروز وارد ایران شده بودند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی، صهیونیست ها و آل سعود با حمایت از گروه های تروریستی و داعش برای مقابله با ایران برنامه ریزی کرده اند.
وی با بیان اینکه مقابله و ایستادگی در مقابل داعش در سوریه و عراق ارزش زیادی دارد، افزود: حتی اگر همه هستی خود را بدهیم تا داعش در نطفه خفه شود ارزش دارد.

*** عزم جزم نمایندگان در استیضاح وزیر راه و شهرسازی***
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه گفت: بیش از 80 نفر طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضاء کرده اند.
وی با بیان اینکه استیضاح برای کشور هزینه های زیادی دارد، گفت: استیضاح وزیر مراحل مختلفی دارد و هنگامی که تعداد امضاها به 10 نفر رسید می توانیم آن را به هیات رئیسه تحویل دهیم.
حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی قصد انصراف از تصمیم خود را ندارند، گفت: هیات رئیسه 10 روز برای اعلام وصول استیضاح فرصت دارد.

*** خرید کشتی از خارج منافی اقتصاد مقاومتی****
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه سخنانش گفت: خرید کشتی از خارج از کشور صد درصد با اصل اقتصاد مقاومتی مخالفت دارد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سه سال گذشته تاکنون تاکید زیادی بر اقتصاد مقاومتی داشته اند، افزود: در سال های گذشته جلسات زیادی در این زمینه برگزار شده اما اقدام عملی مناسبی صورت نگرفته است.
موسوی لارگانی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی برای مردم قابل لمس نیست، گفت: دولت، تولیدکنندگان و مردم سه ضلع تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند.

*** تمدید تحریم ها علیه ایران نماد نقض برجام***
حجت الاسلام موسوی لارگانی همچنین با بیان اینکه تمدید تحریم ها، نقض برجام محسوب می شود، افزود: رهبر معظم انقلاب از روز اول با مذاکره مخالف بودند و به مسئولان و مردم توصیه هایی داشتند و اعلام کردند که طرف مقابل قابل اعتماد نیست.
وی افزود: تاکنون همه تعهدات و وعده های ایران در برجام عملیاتی و اجرایی شده اما هیچکدام از وعده های طرف مقابل عملیاتی نشده است.

***غیرقانونی بودن لغو سخنرانی نمایندگان مجلس***
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی تفاوتی وجود ندارد، گفت: برای ما، لغو سخنرانی یک نماینده اصلاح طلب با لغو سخنرانی یک نماینده اصولگرا فرقی نمی کند، و هر دو اقدامی غیرقانونی است.
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی بنا بود صبح روز اربعین حسینی در مشهد مقدس در باره تحلیل واقعه کربلا سخنرانی کند که لغو شد.
حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: جای سئوال دارد که چرا با لغو یک سخنرانی، وزیر کشور به میدان می آید و اطلاعیه صادر می کند و سخنرانی های مختلفی به این موضوع اختصاص پیدا می کند اما با لغو سخنرانی یک نماینده دیگر هیچ عکس العملی در این زمینه انجام نمی شود.
حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هم برابرند و هنگامی که اعتبارنامه آنها تصویب شد بعنوان نماینده مردم ایران محسوب می شوند.
***برگشت بودجه میراث فرهنگی برغم تخریب آثار باستانی***
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه استان اصفهان مهد میراث فرهنگی کشور است، گفت: اصفهان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.
وی افزود: در سال های گذشته چهار میلیارد تومان از بودجه این سازمان بر اثر عدم جذب منابع، برگشت خورد.
وی افزود: میراث فرهنگی و آثار باستانی کشور تخریب می شود اما بودجه صرف مرمت آنها نمی شود بلکه برگشت می خورد تا عده ای تشویق شوند.

***ضرورت حذف سه صفر از پول کشور***
حجت الاسلام موسوی لارگانی همچنین اظهار کرد: حذف تنها یک صفر از پول، هزینه سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه باید سه صفر از پول ملی حذف شود، گفت: این طرح چند سال پیش مطرح بود و یکی از مهمترین دلایل آن کاهش ارزش ریال و ارتقا ارزش پول کشور بود، اما دولت حذف یک صفر را مطرح کرد که به نظر من این کار نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه با اجرای این طرح تمام اسکناس و سکه‌ها باید تعویض شود، گفت: حذف یک صفر تاثیر زیادی در رشد اقتصادی ندارد و هزینه سنگینی به کشور تحمیل می‌کند .
وی خاطرنشان کرد: دولت در این موضوع نباید تعجیل کند بلکه باید موضوع در مجلس بررسی شود تا به نتیجه مطلوب برسد.
نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به مناسبت روز مجلس و تقارن آن با ایام شهادت آیت الله مدرس، در محل دفتر مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار شد.

ir1

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×