» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » استفاده از توانمندی شرکتهای سازنده داخلی در اولویت قرار گیرد
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

استفاده از توانمندی شرکتهای سازنده داخلی در اولویت قرار گیرد

آذر 20, 1395 0010

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جلسه کميته مديريت اين شرکت، پس از استماع گزارش عملکرد شرکت در آبان ماه از سوي معاونان و مديران نواحي تصريح کرد: در جريان اجراي طرح هاي توسعه، استفاده از توانمندي شرکتهاي سازنده داخلي بايد در اولويت باشد.

دکتر بهرام سبحاني در همين خصوص اظهار کرد: در شرايط کنوني شرکتهاي خارجي متعددي درخواست همکاري با فولاد مبارکه را دارند، اما همانگونه که پيش از اين هم تأکيد شده است، بايد همکاري با ايشان به گونهاي باشد تا چنانچه توانمندي ساخت هرگونه تجهيز و يا احداث هر خط توليدي در کشور وجود داشته باشد، لزوماً بايد شرکتهاي داخلي در اولويت باشند.

وي افزود: در عين حال بايد اگر نياز به واردات باشد، حتماً انتقال دانش فني در اين فرآيند انجام شود تا هم فولاد مبارکه و هم شرکتهاي سازنده داخلي به لحاظ فني توانمندتر شوند.

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه استفاده از دستورالعملها ايمنترين و کيفيترين راه اجراي کارها است، در خصوص ايمني و نقش نيروي انساني در سازمان و همچنين لزوم استفاده حداکثري از تجارب کارکنان باسابقه در زمان حضور آنها در قسمت هاي مختلف، گفت: بديهي است که استفاده از تجربه در بسياري از مواقع مي تواند نقش مؤثري در بهبود فرآيندها داشته باشد، اما بهترين حالت اين است که براي اجراي امور مربوط به مونتاژ، دمونتاژ و به طور کلي تعميرات خطوط و تجهيزات، تمامي کارکنان با هر سابقه اي حتماً با رجوع به دستورالعمل تعميراتي تجهيزات مورد نظر، کارها را انجام دهند.

وي با اشاره به نتايج مميزي خارجي سيستم هاي مديريت يکپارچه فولاد مبارکه بيان کرد: نتايج اين مميزي در هر بخش بايد به دقت بررسي شود؛در عين حال در نظر داشته باشيم اين فرآيند در سازمانهاي متعالي پاياني ندارد، بنابراين بايد به ويژه در مباحث ايمني، محيط زيست و به طور کلي کنترل ها، همچنان با نظارت بهتري شرکت را براي دريافت بهترين نتايج و امتيازات در هنگام بازرسي ها و مميزي ها آماده کنيم. سبحاني با اشاره به عملکرد شرکت در هشت ماهه گذشته تاکيد کرد: بايد به طور جدي تري در برنامه هاي توليد، بهبود کمي و کيفي مستمر را در دستور کار قرار دهيم؛ همچنين شاخص ها را در حد قابل قبول و واقعي آنها ارتقا دهيم و به صورت چالشيتر آنها را برنامهريزي کنيم تا به ظرفيت ها و اهداف مدنظر دست يابيم. وي با تأکيد بر اينکه در حال حاضر براي تأمين ??? درصدي مواد اوليه مورد نياز صنعت فولاد از محل داخل کشور، اقدامات خوبي انجامشده و بسياري از مشکلات توليد به واسطه ناخالصي هاي موجود در مواد اوليه خارجي مرتفع شده است، تصريح کرد: با وجود شرايط بسيار خوب فعلي بايد شرکت را با چابک سازي بيشتري در مسير دستيابي به اهداف خود ياري کنيم. مديرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: به خاطر داشته باشيم، اهداف سازمان محقق نمي شود مگر زماني که هر يک از کارکنان در حوزه هاي کاري خود تا حد مسئول، مدير و مديرعامل شرکت احساس مسئوليت کنند و با لحاظ کردن تمامي منافع و صرفه و صلاح هاي سازمان پروژه ها را با بالاترين کيفيت و با نازلترين قيمت اجرا کنند؛ همچنين در اجراي پروژه ها نبايد با قبول دستورکارهاي متفرقه در قرارداد بسته شده اوليه، راه اجراي به موقع پروژه ها را با مانع مواجه کنيم.

 

https://shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2016/07/sobhani2.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×