» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: تکمیل فاز اول خانه معلم شهرستان در تعهد ادارات کل آموزش وپرورش و نوسازی استان است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: تکمیل فاز اول خانه معلم شهرستان در تعهد ادارات کل آموزش وپرورش و نوسازی استان است

آذر 20, 1395 0012

ذاکری فرماندار شهرستان در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) از شهرداریهای شهرستان در خصوص آماده سازی مبلمان شهری برای بازگشایی مدارس تشکر کرد وگفت:یکی از سیاستهای دولت تدبیر وامید ،ارتقای جایگاه علمی کشور است وکارهای زیادی  نیز در این خصوص برداشته است ولی احساس می شود هنوز آموزش وپرورش شهرستان با سیاستهای دولت فاصله دارد که انتظار داریم آموزش وپرورش شهرستان سرعت عمل خود افزایش دهد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه نظارت بر اجرای سیاستهای دولت در شهرستانها با فرماندار است وفرماندار نیز رئیس شورای آموزش وپرورش است از عملکرد آموزش وپرورش در برخی از موارد انتقاد کرد وگفت:شورای آموزش وپرورش به عنوان اتاق فکر ونبض کار در آموزش وپرورش است ونباید مصوبات آن دور ابلاغ واجرا شود .

وی به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند:کار معلم همراه با عشق ومحبت است :اشاره کرد وگفت :معلمان باید با عشق کار کنند واز هیچ کوششی وتلاشی برای تعلیم وتعلم به دانش آموزان دریغ نکنند.

وی اضافه کرد الان آموزش وپروش شهرستان  یک حالت افسردگی پیداکرده که این امرنگرانی هایی برای اولیاء دانش آموزان به همراه داشته وانتظار داریم مدیران ومعلمان با برنامه ریزی هرچه سریعتر این مشکل را حل کنند.

رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان به مشکلات آموزشی شهرستان نیز اشاره کرد وگفت:خانه معلم شهرستان ۲۴ سال است که کلنگ خورده ومتاسفانه هنوز تکمیل وبه بهره برداری نرسیده که طبق صورتجلسات سالهای گذشته اداره کل آموزش وپرورش ونوسازی  متعد به تکمیل این پروژه شدند که انتظاتر داریم مصوبه اجرا وخانه معلم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه بسیار از مدارس شهرستان تجهیزات آموزشی ورفاهی مناسبی ندارند از مدیرکل اموزش وپرورش استان خواست دستور  فرمایند در اسرع وقت نسبت به بررسی و رفع کمبودها ی اموزشی شهرستان اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شورای آموزش وپرورش با فرماندار است ازحمایت  وهمکاری فرماندار شهرستان از آموزش وپرورش تشکر کرد وبه اقدامات وفعالیتهای اداره کل در این دوره اشاره کرد وافزود:آموزش وپرورش با وجود کمبود اعتبارات ونیروی انسانی توانسته از لحاظ کمی وکیفی رشد عالی داشته باشد وودر بشتر مباحث علمی وفرهنگی جایگاه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص دهد که این حاصل تلاسش وهمکاری همه مدیران ومعلمان آموزش وپرورش است.

قائدیها با بیان اینکه بزرگترین مشکل آموزش وپرورش مشکل مالی ونیروی انسانی است تصریح کرد:این مشکلات باعث بی انگیزگی در معلمان ودانش آموزان شده وتا زمانی که مشکلات مالی آموزش وپرورش حل نشود نمی توان انگیزه در آنها ایجاد کرد.

وی به مشکلات آموزشی در استان وشهرستان اشاره کرد وگفت:مشکلات آموزش وپرورش زیاد است وبا توجه به امکانات ومنابع مالی موجود ،به تنها یی قادر به رفع همه انها نیستم ومی طلبد شهرستاها با اما همکاری نمایند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان از اختصاص بودجه برای تکمیل وافتتاح فاز اول خانه معلم شهرستان خبر داد وگفت:برای تکمیل این طرح حدود ۱میلیارد تومان بودجه نیاز است که سعی می کنیم قسمتی از آن را تا پایان سال جاری برای تکمیل فاز اول تامین و در اختیار مسئولان شهرستان قرار دهیم وانتظار داریم مسئولان شهرستان از اعتبارات تملک دارایی ،مبلغی را به این طرح اختصاص نمایند.

در ادامه نیز سعیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه اموزش وپرورش از پیگیری مشکلات انها در سطح کشور خبر داد وگفت:با توجه به اینکه این حوزه مشکلات زیادی دارد وبه کارکرد وفعالیت ان توجه چندانی نشده وظیفه خود دانستم که از حق وحقوق آنها برابر قانون دفاع کنم وتا این زمان هم از هیچ تلاش وکوششی دریغ نکرده ام.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس شهرستان از حداقل امکانات آموزشی ورفاهی در مضیقه اند از اداره کل آموزش وپرورش انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به وضع آموزشی شهرستان شد.

سعیدی خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان شد وگفت:۹ پروژه در شهرستان نیمه کاره است که حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ومکاتبات لازم با وزیر اموزش وپرورش شده که امیدواریم در آینده خبر های خوبی  به شهرستان برسد.

در پایان نیز ریاست آموزش وپرورش،نماینده مدیران وانجمن اولیاء ومربیان و مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز مسائل ومشکلات شهرستان را مطرح وپس از بحث وتبادل نظر تصمینات لازم اتخاذگردید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×