» اخبار ایران و جهان » تأخیر ۱۵ ساعته پرواز مشهد-تهران هواپیمایی آتا/ مسافران شب را در فرودگاه مشهد سپری کردند
اخبار ایران و جهان

تأخیر ۱۵ ساعته پرواز مشهد-تهران هواپیمایی آتا/ مسافران شب را در فرودگاه مشهد سپری کردند

آذر 20, 1395 008

پرواز ۵۲۱۲ شرکت هواپیمایی آتا که باید ساعت ۲۰:۲۰ شب گذشته انجام می‌شد، با ۱۵ ساعت تاخیر امروز ساعت ۱۱:۲۰ انجام می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، پرواز 5212 شرکت هواپیمایی آتا که قرار بود شب گذشته ساعت 20:20 انجام می‌شد، با 15 ساعت تاخیر قرار است ظهر امروز ساعت 11:20 انجام شود.

این درحالی است که به مسافران این پرواز قبل از پرواز اعلام شد به‌دلیل نقص فنی، پرواز با تأخیر انجام می‌گیرد اما مسافران این شرکت هواپیمایی شب سردی در فرودگاه هاشمی‌نژاد سپری کردند.

براساس گفته مسافران این پرواز محل مناسبی برای استراحت در اختیار مسافران قرار نداد و مسافران روی صندلی‌های فرودگاه شب را تا صبح سپری کردند.

به گزارش تسنیم، براساس آئین‌نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند در صورت تأخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت از مسافران پذیرایی نوع اول به عمل بیاورند؛ ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم ایجاد تأخیر بیشتر در پرواز است.

همچنین براساس این آئین‌نامه در صورت تأخیر بیش از 2 ساعت و تا 4 ساعت شرکت‌های هواپیمایی موظفند پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی را انجام داده و امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی و تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن را فراهم آورند.

انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به‌غیر از مسیر درج‌شده در بلیت) و پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز از دیگر موارد ذکر شده در آئین‌نامه حقوق مسافر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×