» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: توسعه گردشگری یکی از بهترین گزینه های درآمد پایدار برای شهر ها و روستاهاست
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: توسعه گردشگری یکی از بهترین گزینه های درآمد پایدار برای شهر ها و روستاهاست

آذر 18, 1395 0114

ذاکری فرماندار در جلسه هم اندیشی وبررسی مسائل ومشکلات شهر ها وروستاهای شهرستان که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،معاون فرماندار،بخشدار مرکزی ،شهرداران وروسای شورای اسلامی شهرها وبخش های شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)وتبریک آغاز امامت امام زمان (عج) از زحمات شهرداران وشوراهای اسلامی تشکر کرد وگفت:با توجه به کاهش درآمد شهرداری ها ومشکلات مالی که برای شهرداری ها به وجود آمده به حمدالله ،اقدامات خوبی در شهرها انجام گرفته که باید این روند ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مبارکه، وی به طرح تحول سلامت اشاره کرد وگفت:طرح تحول سلامت یکی از طرح های الویت دار وموفق دولت تدبیر وامید است که مردم موفقیت این طرح را به عینه در زندگی خود احساس نمودندوامروز همه وظیفه دارند این موفقیت را برای مردم بازگو کنند

وی از عملکرد بیمارستان محمد رسول الله شهرستان نیز انتقاد کرد وگفت:هنوز بیمارستان شهرستان  با طرح تحول سلامت فاصله دارد وانتظار داریم مسئولان بیمارستان اقدامات لازم را هر چه سریعتر در خصوص ارتقای سلامت وبهداشت مردم واجرای کامل طرح تحول سلامت در شهرستان اجرا نمایند.

فرماندار شهرستان به سهم عوارض ارزش افزوده شهرداریها  نیز اشاره کرد وگفت:با توجه به اینکه فولاد مبارکه محصولات خود را به خارج صادر میکند وارزش افزوده به صادرات تعلق نمیگیرد باعث کاهش سهم درآمدی شهرداریهای شهرستان از عوارض ارزش افزوده شده که به تبع مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم با اصلاح قانون این مشکل نیز حل شود.

وی ادامه داد اینکه فولاد مبارکه در جهان مطرح شده ومحصولات آن را شرکت های بزرگ خریداری میکنندباعث افتخار کشور وشهرستان است ونباید بگوییم که اگر ارزش افزوده به شهرستان نمیدهد پس به شهرستان ظلم میکند.

وی تصریح کرد  از ابتدای سال ۹۵ برخی از شرکتهای شهرستان در لیست آلاینده قرارگرفته اند و با توجه به اینکه سهم شهرستان از عوارض آلایندگی ۵۵ درصد است شرکتهای آلاینده موظفند نسبت به پرداخت سهم آلایندگی خود به شهرستان اقدام نمایند.

وی گفت:بهترین درآمد پایدار برای شهرها و روستاهای شهرستان،توسعه گردشگری است وبا توجه به پتانسیل وظرفیت هایی همچون زاینده رود واماکن تاریخی که در شهرستان وجود دارد می طلبد برنامه ای جامع در این خصوص طراحی واجرا شود.

ذاکری به موضوع فاضلاب شهرهای دیزیچه وزیباشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که با فولاد مبارکه منعقد شده امیدورایم در آینده نزدیک شاهد آغاز این دو پروژه نیز باشیم.

در ادامه نماینده مردم شهرستان نیز ضمن تشکر از شهرداریها وشوراهای اسلامی ،ازشورای اسلامی به عنوان  پارلمانی کوچک یاد کرد وگفت:شوراهای اسلامی به عنوان مشاوران وتصمیم گیران شهرها وروستاها می توانند اهرم قوی در کنار مسئولان باشند و آنان را یاری نمایند.

سعیدی به سهم عوارض ارزش افزوده وآلایندگی صنایعی مستقر در شهرستان اشاره کرد وگفت:هدف وبرنامه من تعامل وهمکاری با صنایع است ومعتقدم باید با صنایع تعامل کرد.

وی تصریح کرد تا زمانی که صنایع با شهرستان همکاری وحقوق شهرستان را پرداخت نمایند ما نیز با آنان همکاری وتعامل می کنیم و انتظار داریم  همان گونه که مسئولان با انان همکاری میکنند انان نیز مشکلات شهرستان را حل نمایند.

وی گفت:الویت کاری من سلامت،امنیت واشتغال است وتمام تلاش خود را برای ارتقای این سه مهم انجام میدهم.

وی ادامه داد در بخش سلامت وبهداشت مردم بودجه های خوبی برای شهرستان گرفته شده که در آینده نزدیک مردم شاهد آن وتحول در سلامت وارتقای بهداشت شهرستان خواهند بود.

وی به موضوع امنیت نیز اشاره کرد وگفت: روزانه جمعیت شناور زیادی وارد شهرستان می شوند که در بحث امنیت و ستادی آن پیش بینی نیروهای آن نشده که انتظار داریم فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین پیگیرذی های لازم را انجام دهد.

سعیدی اشتغال وبیکاری در شهرستان را یکی دیگر از الویتهای کاری خود برشمرد و گفت: با وجود این همه صنایع نباید این همه بیکار در شهرستان وجود داشته باشد وآمار بیکاری تا این اندازه بالا باشد وهمانطور که ئیس جمهور و وزیر صنعت ،معدن وتجارت به صراحت بیان داشتند باید صنایع جذب نیروهای بومی را در الویت قرار دهند وبه طور جد این موضوع را پیگیری ودنبال می کنیم ونمیگذاریم حق شهرستان پایمال شود.

سعیدی از فضای  رسانه ای موجود در شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها وخبرگزاری های شهرستان با دامن زدن به شایعات وزیر سوال بردن عملکرد مسئولان ،فضای شهرستان را متشنج کردند که می طلبد مسئولان شهرستان با آنان برخورد جدی داشته باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. عبدالله

    با سلام! خوشبختانه شایعه پراکنان ودروغ گویان در رسانه ها ونشریات شهرستان مبارکه بخوبی توسط مسئولین محترم شهرستان و مردم کاملا شناخته شده اند وتعدادشان انگشت شمار و اندک است وجا دارد مسئولین محترم با آنان برخورد جدی نموده وجلو شایعات انان را بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×