» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اقتصاد مقاومتی راهبردی برای جبران نقاط ضعف در اقتصاد ایران است
اخبار شهرستان مبارکه

اقتصاد مقاومتی راهبردی برای جبران نقاط ضعف در اقتصاد ایران است

اسفند 7, 1392 008

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از فارس ، علی ایرانپور،  پیرامون اقتصاد مقاومتی و چرایی ضرورت اجرا کردن و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این امر اظهار کرد: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان بر لزوم توجه مسئولان و مردم بر یک مسیر اقتصادی در طول پنج سال گذشته، حاکی از دشمن‌شناسی دقیق، تدبیر و افق دید بالای رهبری است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام درصدد ضربه زدن و مقابله با تنها نظام جمهوری اسلامی جهان به هر نحو ممکن هستند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب متذکر شده‌اند، جنگ حاضر دشمن علیه ما جنگ اقتصادی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همواره دشمن تلاش می‌کند که با شناسایی نقاط ضعف و ورود از آن نقاط علیه ملت ایران بیشترین و موثر‌ترین ضربه را به نظام جمهوری اسلامی ایران بزند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه اقتصادی، مسائل مربوط به اقتصاد کشور و وابستگی شدید بودجه و درآمدی ایران به نفت از جمله این نقاط ضعف در کشور است، ادامه داد: با توجه به این موضوع رهبر معظم انقلاب با طرح مسئله اقتصاد مقاومتی در راستای برطرف کردن یا کاهش نقاط ضعف در این حوزه برآمدند.

ایرانپور با بیان اینکه برای برطرف شدن نقاط ضعف ایران در حوزه اقتصادی راهی جز خود‌اتکایی، تکیه بر توانمندی‌های داخلی، کاهش وابستگی به نفت و افزایش صادرات غیر‌نفتی و خود‌کفایی در تمام عرصه‌ها نیست، تاکید کرد: تمام این موارد جزو شاخصه‌ها و معیار‌های لاینفک اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی در حقیقت بهترین تاکتیک برای جبران یا کاهش نقاط ضعف در حوزه اقتصادی ایران است، افزود: ایجاد بستر لازم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی با تمام شاخصه‌ها و ویژگی‌های آن به عنوان وظیفه حال حاضر تمام ملت ایران به ویژه دولت‌مردان تلقی می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اصلاح نظام درآمدی دولت، شفاف‌سازی در بخش درآمدی، تحول اساسی در نظام ساختاری و اداری کشور، کم‌رنگ کردن وابستگی بودجه و درآمد کشور به صادرات نفت، حذف دستگاه‌های موازی و افزایش سرانه صندوق توسعه ملی از جمله مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، گفت: از جمله مهم‌ترین پیامدهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی معطوف کردن نگاه‌های مسئولان اجرایی و دولتی به منابع خدادادی، طبیعی و داخلی و اعتماد به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بومی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×