» عمومی » پزشکی سلامت » پرخوری شبانه باعث بی‌اشتهایی در صبح می شود
پزشکی سلامت

پرخوری شبانه باعث بی‌اشتهایی در صبح می شود

اسفند 6, 1392 0022

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا ، سید محمد موسوی عضو هیات جامع طب ایرانی اسلامی ، يکی از علل بروز خشکی و بسترسازی بيماري‏ هايي مانند حساسيت‏های فصلی، آسم، لوپوس، بهجت و امثال آن را نخوردن صبحانه دانست و اظهار داشت: بی اشتهایی در صبح به دلیل این است که شب‏ ها خوشمزه ‏ترين و چرب‏ترين غذاها با حجم زياد خورده می‏ شود، سپس بدن در خواب شبانه فرو می‏ رود و به جز معده تمام اعضای بدن به استراحت می‌پردازد و صبح سرحال و شاداب از خواب بر می‏ خيزد اما معده تا پاسی از شب مشغول هضم کردن غذا بوده و فرصت استراحت نیافته است؛ که قطعا طبيعی است که صبح خسته باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورت ناشتا ماندن افراد تا ظهر مقادير زيادی صفرا و مواد ترشحی ديگر در معده‌شان ريخته شده و سبب آسیب به معده می‌شود؛ تاکید کرد: باید شب‏ ها شام بسيار سبک و با رعایت فاصله از خواب خورده شود، چون رگ‏هايي در بدن هستند که فقط شب‏ ها غذا می‏ گيرند. همچنین ضمن صرف حتمی صبحانه، باید این وعده غذایی بسيار متنوع و اشتها برانگيز باشد.
این محقق و درمانگر طب سنتی لاغری و ضعف مفرط، بیماری تیروئید، سرگیجه و کم خونی و بروز و تشدید ميگرن را ناشی از نخوردن صبحانه بخصوص در کودکان دانست و گفت: بايد سفره صبحانه را از انواع خوردنی‏ ها حتی به مقدار کم از هر نوع خوردنی اشتها برانگيز پر کرد تا بویژه کودکان از همان اوان زندگی بدنشان محکم و سالم شود.
موسوی با بیان اینکه کسانی که صبحانه نمی‌خورند، اغلب عصبی و تندخو می‌شوند؛ ادامه داد: در این صورت اعصاب فرد بتدریج ضعیف می‌شود و میزان تحمل انسان را نسبت به تنش‌های گوناگون کاهش می‌دهد.
موسوی توجه به صبحانه خوب را عاملی در قوت طول روز، تقویت دید چشم ، پیشگیری‌کننده از ریزش مو، ازدیاد طول عمر توأم با سرحالی و شادابی عنوان کرد و افزود: علیرغم برخی از اظهارات غیرعلمی، صبحانه خوب باعث چاقی نمی‌شود، بلکه وزن بدن را به صورت متعادل نگاه داشته و با تقویت سیستم ایمنی، بدن را در مقابل امراض گوناگون مقاوم می‌سازد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×